Bu araştırma sekizinci sınıf öğrencilerinin yazma öz yeterlik algılarının düzeyini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Tarama modelinde olan araştırmanın evrenini Malatya’da bulunan sekizinci sınıf öğrencileri, örneklemini ise 2014-2015 eğitim öğretim yılında Malatya’da altı ortaokulda öğrenim gören iki yüz elli sekizinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri Şengül (2011) tarafından hazırlanan “Yazma Öz Yeterlikleri Ölçeği” ile toplanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 21.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Veriler değerlendirilirken tanımlayıcı istatistiksel metotları (frekans, yüzde, ortalama, standart sapma) kullanılmıştır. Nicel verilerin karşılaştırılmasında kız ve erkek öğrenci grupları arasındaki fark t-testi ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular %95 güven aralığında, %5 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre sekizinci sınıf öğrencilerinin öz yeterlik algı düzeylerinin yeterli düzeyde olduğu görülmüş, öz yeterlik algı düzeylerinin cinsiyet bağlamında kız öğrencilerin yazma farkındalığı, genel ilerleme ve kişisel ilerleme boyutlarında erkek öğrencilerden yüksek olduğu tespit edilmiştir. Öz yeterlik algı düzeyinin yazma psikolojisi boyutunda ise kız ve erkek öğrenciler arasında herhangi bir farklılığın olmadığı görülmüştür.
This research was conducted to determine the writing level of self-efficacy of eighth grade secondary school students. The universe of research with survey model was eighth grade students studying in secondary school in Malatya. And the sample of the study constituted two hundred and fifty 2014-2015 academic year students studying eighth grade students studying in six secondary schools in Malatya. The research data collected by using "Writing Self-Efficacy Scale" which is prepared by Şengül (2011). The data obtained in this study was analyzed by SPSS program. To evaluate the data the descriptive statistical methods (Number, Percentage, mean, standard deviation, etc.) were used. The difference between the two groups for comparison of quantitative data were analyzed by t-test. The findings were evaluated at the 95% confidence interval and 5% significance level. According to the results obtained from this research, students were found to be adequate levels of self-efficacy. In the context of gender self-efficacy levels; levels of self-efficacy in the mentioned size of girls, in writing awareness, general progress and personal progress dimension were determined to have higher than boys. And also it has been observed that there is no difference between girls and boys at the level of self-efficacy perception of the size of the writing psychology.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2015 |
Gönderilme Tarihi | 28 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 2015: TÜRKÇE ÖĞRETİMİ ÖZEL SAYISI |