Bu araştırma, Türkçe eğitimi bölümünde öğrenim gören 4. sınıf öğrencilerinin görsel okuryazarlık yeterliliklerini tespit etmeyi amaçlamaktadır. Bu temel amaç kapsamında Türkçe 4. sınıf öğretmen adaylarının görsel okuryazarlık yeterliliklerinin öğrenim türüne göre farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. 2014-2015 güz yarıyılında bir devlet üniversitesine bağlı eğitim fakültesi Türkçe eğitimi bölümünde öğrenim gören 4. sınıf öğrencilerine “Görsel Okuryazarlık Yeterlilikleri Ölçeği” uygulanmıştır.
Araştırma sonuçlarına göre Türkçe Eğitimi Bölümü öğrencilerinin görsel okuryazarlıkları normal ve ikinci öğretim öğrencilerine göre farklılık göstermemekle birlikte “yeterli” düzeydedir.
This study aims to investigate the senior Turkish education department students’ efficiency of visual literacy. Based on the aim, it was researched whether the senior pre-service Turkish teachers’ visual literacy changed according to the students’ education type. The survey design was adopted in the study. “Efficiency of Visual Literacy Scale” was administered to the senior class students of Turkish education department of a state university in the academic year 2014-2015.
The findings showed that the students’ visual literacy significantly changed according to the education type, daytime and night class, and also their level of literacy was in an adequate level.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2015 |
Gönderilme Tarihi | 28 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 2015: TÜRKÇE ÖĞRETİMİ ÖZEL SAYISI |