BibTex RIS Kaynak Göster

WOMEN EDUCATION IN EMILE BY JEAN-JACQUES ROUSSEAU

Yıl 2015, Cilt: 8 Sayı: 1, 25 - 34, 16.07.2015

Öz

This study examines the viewpoints of Jean-Jacques Rousseau, one of the remarkable authors of the Age of Enlightenment in French literature, about women in Emile, Or On Education, a novel dedicated to education. Being named after the main character of the novel, it is based on Emile’s education which sheds light on the theoretical views of the author on education. Having created a tremendous impression when written and published, the novel has a significant place in literature as it is the first book which presents applicable theories in pedagogy. From this point of view, the book may be regarded as a source of inspiration for pedagogical studies rather than literary studies. The novel is based on the plot which describes how the fictional character Emile should be educated and disciplined from his infancy to adulthood. However, this study focuses on a specific topic that is Rousseau’s point of views about female education. Therefore, the quotations and references will be used to put forward how female education is included and handled in the novel.

Kaynakça

  • Ağaoğulları, Mehmet Ali. (2006). Ulus Devlet ya da Halkın Egemenliği, Ankara, İmge Kitabevi.
  • Aşıkoğlu, Nevzat Y. (1996). “J.J. Rousseau'nun “Emile” Adlı Eserindeki Din Eğitimi ile İlgili Görüşleri Üzerine”, Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, Sayı: I, 27-28.
  • Bertlek, Seydi Battal. (2012). “Rousseau’nun Din Anlayışı ve Emile Romanındaki Çocuk Din Eğitimi”, Akademik Bakış Dergisi, Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler e-dergisi, sayı: 35 Mart-Nisan.
  • Elkind, David. (1999). Çocuk ve Toplum-Gelişim ve Eğitim Üzerine Denemeler (Özgün adı: Images of the Young Child (1993). (Çeviren Demet Öngen). Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları No: 3.
  • Guénard, Florent. (2010). “La question de l’éducation naturelle dans l’Émile de Rousseau” Philopsis Revue numerique, 1-17.
  • Karataş, Evren. (2009). “Türkiye’de Kadın Hareketleri ve Edebiyatımızda Kadın Sesleri”, Turkish Studies International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 4/8, 1652-1673.
  • Koçer, Hasan Ali. (1972). “Türkiye’de Kadın Eğitimi”, AÜ-Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, C.5, S.1, 81-124.
  • Kuzgun, Yıldız ve Sevim Seher A. (2004). “Kadınların Çalışmasına Karşı Tutum ve Dini Yönelim Arasındaki İlişki”, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, cilt: 37, sayı: 1, 14-27.
  • Orhan, Özgüç. (2012). “J.J. Rousseau'da Genel İrade Kavramı”, FLSF (Felsefe ve Sosyal Bilimler Dergisi), No. 14, Aralık, 1-25.
  • Ortaylı, İlber. (2007). Batılılaşma Yolunda, İstanbul, Merkez Kitaplar, 14-17.
  • Öztan, Güven Gürkan. (2009). Türkiye’de Çocukluğun Politik İnşası. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Uluslararası İlişkiler Doktora Programı Doktora Tezi.
  • Soëtard, Michel. (1994). “Jean-Jacques Rousseau (1712-1778)”, Perspectives: revue trimestrielle d’éducation comparée, Paris, UNESCO: Bureau international d’éducation, vol. XXIV, n° 3/4, (91/92), 443-456.
  • Rousseau, J. J. (2007). Emile (Bir Çocuk Büyüyor), (6. Baskı), İstanbul, Selis Kitaplar:13, Çocuk Eğitimi:2
  • Tanpınar, Ahmet Hamdi. (1988). 19 uncu Asır Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul, Çağlayan Kitabevi, (7. Basım).
  • Weisser, Marc. (2004). “Langage et apprentissages dans l’Emile de Jean-Jacques Rousseau”, Penser l’Education, n°15, CIVIIC, Université de Rouen, 103-121.

JEAN-JACQUES ROUSSEAU’NUN EMILE’İNDE KADIN EĞİTİMİ

Yıl 2015, Cilt: 8 Sayı: 1, 25 - 34, 16.07.2015

Öz

Bu çalışmada Fransız Yazınının Aydınlanma Dönemi yazarlarından olan Jean-Jacques Rousseau’nun ağırlıkla eğitim konusuna adanmış olan Emile (Bir Çocuk Büyüyor) isimli yapıtında kadına bakış açısını irdelemeye çalıştık. İsmi kahramanının ismiyle özdeş olan roman, yazarın kuram ve görüşlerini bilimsel ilkeler ışığında geliştirdiği Emile’in eğitimini konu edinir. Yazıldığı dönemde derin yankılar uyandıran kitap, eğitbilim alanında uygulamaya dönük kuramlar geliştirilmiş ilk yapıt olmasıyla önemli bir yere sahiptir. Bu açıdan belki de yazından çok eğitbilimsel çalışmalara kaynaklık edip, esin kaynağı olmuştur. Roman, yazarın düşsel olarak yarattığı Emile isimli erkek çocuğun bebeklik yıllarından yetişkinliğine dek nasıl bir eğitim anlayışıyla yetiştirilmesi, terbiye edilmesi gerektiği temel izleği üzerine kuruludur. Ancak biz çalışmamızda özel bir alana ilgimizi yönelterek Rousseau’nun gerek Emile ile bağlantılı olarak, gerekse doğrudan kadını odağına oturtarak ona yönelik nasıl bir bakış sergilediğini gözler önüne sermeye çalışacağız. Bu nedenle yapıtta kadın eğitimi konusuna nasıl ve ne şekilde yer verildiğini yine romandan alıntı ve göndermelerle yapmaya çalışacağız.

 

Kaynakça

  • Ağaoğulları, Mehmet Ali. (2006). Ulus Devlet ya da Halkın Egemenliği, Ankara, İmge Kitabevi.
  • Aşıkoğlu, Nevzat Y. (1996). “J.J. Rousseau'nun “Emile” Adlı Eserindeki Din Eğitimi ile İlgili Görüşleri Üzerine”, Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, Sayı: I, 27-28.
  • Bertlek, Seydi Battal. (2012). “Rousseau’nun Din Anlayışı ve Emile Romanındaki Çocuk Din Eğitimi”, Akademik Bakış Dergisi, Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler e-dergisi, sayı: 35 Mart-Nisan.
  • Elkind, David. (1999). Çocuk ve Toplum-Gelişim ve Eğitim Üzerine Denemeler (Özgün adı: Images of the Young Child (1993). (Çeviren Demet Öngen). Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları No: 3.
  • Guénard, Florent. (2010). “La question de l’éducation naturelle dans l’Émile de Rousseau” Philopsis Revue numerique, 1-17.
  • Karataş, Evren. (2009). “Türkiye’de Kadın Hareketleri ve Edebiyatımızda Kadın Sesleri”, Turkish Studies International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 4/8, 1652-1673.
  • Koçer, Hasan Ali. (1972). “Türkiye’de Kadın Eğitimi”, AÜ-Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, C.5, S.1, 81-124.
  • Kuzgun, Yıldız ve Sevim Seher A. (2004). “Kadınların Çalışmasına Karşı Tutum ve Dini Yönelim Arasındaki İlişki”, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, cilt: 37, sayı: 1, 14-27.
  • Orhan, Özgüç. (2012). “J.J. Rousseau'da Genel İrade Kavramı”, FLSF (Felsefe ve Sosyal Bilimler Dergisi), No. 14, Aralık, 1-25.
  • Ortaylı, İlber. (2007). Batılılaşma Yolunda, İstanbul, Merkez Kitaplar, 14-17.
  • Öztan, Güven Gürkan. (2009). Türkiye’de Çocukluğun Politik İnşası. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Uluslararası İlişkiler Doktora Programı Doktora Tezi.
  • Soëtard, Michel. (1994). “Jean-Jacques Rousseau (1712-1778)”, Perspectives: revue trimestrielle d’éducation comparée, Paris, UNESCO: Bureau international d’éducation, vol. XXIV, n° 3/4, (91/92), 443-456.
  • Rousseau, J. J. (2007). Emile (Bir Çocuk Büyüyor), (6. Baskı), İstanbul, Selis Kitaplar:13, Çocuk Eğitimi:2
  • Tanpınar, Ahmet Hamdi. (1988). 19 uncu Asır Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul, Çağlayan Kitabevi, (7. Basım).
  • Weisser, Marc. (2004). “Langage et apprentissages dans l’Emile de Jean-Jacques Rousseau”, Penser l’Education, n°15, CIVIIC, Université de Rouen, 103-121.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hanife Genç

Yayımlanma Tarihi 16 Temmuz 2015
Gönderilme Tarihi 16 Temmuz 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Genç, H. (2015). WOMEN EDUCATION IN EMILE BY JEAN-JACQUES ROUSSEAU. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(1), 25-34.