Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EKRANLI ARAÇLARLA DÜZENLENEN İSG EĞİTİMLERİNDE SANAL GERÇEKLİK UYGULAMASININ SÜRDÜRÜLEBİLİR BAŞARISI

Yıl 2024, Cilt: 17 Sayı: 1, 45 - 57, 05.07.2024
https://doi.org/10.46790/erzisosbil.1457404

Öz

Bu araştırma, yüksek riskli fabrikalarda çalışanlar, akademisyenler ve öğrenciler üzerinde yapılan İş Sağlığı ve Güvenliği (İSG) eğitimlerinin sürdürülebilir başarısını inceliyor. Toplam 223 kişinin katıldığı ankete dayanan çalışma, İSG eğitimlerinde sanal gerçeklik uygulamalarının etkisini değerlendiriyor. Araştırma, 200 kişiyle sınırlıdır. Elde edilen sonuçlar, çalışmanın geçerli ve tutarlı olduğunu gösteriyor. Korelasyon analizleri, sanal gerçeklik ile İSG eğitim koşulları ve sürdürülebilir başarı arasında anlamlı ilişkiler olduğunu ortaya koyuyor. Bu bulgular, İSG eğitimlerinde sanal gerçekliğin ve dijital uygulamaların sürdürülebilir başarıyı olumlu etkilediğini destekliyor. Sonuçlar, İSG eğitiminin önemini vurgularken, sanal gerçekliğin İSG eğitimine entegre edilmesinin ulusal ve uluslararası düzenlemelere uyumu kolaylaştırdığını ve teknik başarıya katkı sağladığını göstermektedir. Bu çalışma, İSG eğitimine entegre edilen sanal gerçekliğin önemini vurgulayarak, hem akademisyenlere hem de endüstri profesyonellerine değerli bilgiler sunmaktadır. Bu çalışma, risk faktörü yüksek olan fabrikalarda görev alan tüm çalışanlar, akademide çalışan bireyler ve öğrenciler üzerinde gerçekleştirilen İş Sağlığı ve Güvenliği (İSG) eğitimlerinin sürdürülebilir başarısını araştırmaktadır.

Kaynakça

  • ADI, D., MARTIANA T., RUKMINI DEVY, D. (2016). Analysis of Relationship Between Individual Characteristics and Personality Dimensions with Unsafe Action in PT Gunawan Dianjaya Steel Tbk. Surabaya. International Journal of Research in Advent Technology 4,10. E-ISSN: 2321-9637.
  • CAMKURT, M. Z. (2013). Çalışanların Kişisel Özelliklerinin İş Kazalarının Meydana Gelmesi Üzerindeki Etkisi. Türk Ağır Sanayii ve Hizmet Sektörü Kamu İşverenleri Sendikası İş Hukuku ve İktisat Dergisi 6, 70-101.
  • CASCIO, W. F. (1995). Managing Human Resources, Productivity, Quality of Work Life, Profits. McGraw Hills, New York. Mcgraw-Hill Series in Management, Eight Edition.
  • CEREV, G., YILDIRIM, S. (2018). Çalışanların Kişisel Özelliklerinin İş Kazası Ve Meslek Hastalıklarına Etkisi Üzerine Bir İnceleme. Fırat Üniversitesi İİBF Uluslararası İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 2,53–72.
  • CHAU, N., MUR, J. M., BENAMGHAR, L., SIEGFRIED, C., DANGELZER, J. L., FRANÇAIS, M., JACQUIN, R., SOURDOT A. (2004). Relationships between Certain Individual Characteristics and Occupational Injuries for Various Jobs in the Construction Industry: A CaseControl Study. American Journal Of Industrial Medicine 45, 84–92.
  • DURAN, İ. U., ÇAVUŞ, V. (2016). Akıllı Telefon Tabanlı Sanal Gerçekliğin Mesleki Eğitimde Uygulanması. Mesleki Bilimler Dergisi 5, 2.
  • KAPLAN, M., KAPLAN, M. Ç. (2019). Türkiye’de Çalışanların Demografik Özelliklerinin İş Kazalarına Etkilerinin Analizi. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 17, 74–89.
  • RICHARDSON, D. B., LOOMIS, D., BENA, J., BAILER, A. J. (2004). Fatal Occupational Injury Rates in Southern and Non-Southern States, by Race and Hispanic Ethnicity. Research and Practice Peer Reviewed 94, 10, 1756-1761.
  • SALEH, J. H., PENDLEY, C. C. (2012). From Learning from Accidents to Teaching about Accident Causation and Prevention: Multidisciplinary Education and Safety Literacy for all Engineering Students. Reliability Engineering & System Safety 99,105–113.
  • YILDIRIM, E., ÖZÇELİK, O. A. (2010). İşçi Sağlığı ve İş Güvenliğinde Eğitimin Rolü ve İş Görenlerin İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği Konusundaki Bilinç Düzeylerini Ölçmeye Yönelik Bir Araştırma. İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.

Sustainable Success Of Virtual Reality Application In Ohs Trainings Organized With Screened Tools

Yıl 2024, Cilt: 17 Sayı: 1, 45 - 57, 05.07.2024
https://doi.org/10.46790/erzisosbil.1457404

Öz

This research examines the sustainable success of Occupational Health and Safety (OHS) trainings on workers, academics and students in high-risk factories. Based on a survey of 223 respondents, the study evaluates the impact of virtual reality applications in OHS trainings. The study is limited to 200 respondents. The results show that the study is valid and consistent. Correlation analyses reveal significant relationships between virtual reality and OHS training conditions and sustainable success. These findings support that virtual reality and digital applications in OHS trainings positively affect sustainable success. The results emphasize the importance of OHS training and show that integrating virtual reality into OHS training facilitates compliance with national and international regulations and contributes to technical success. This study provides valuable information to both academics and industry professionals by emphasizing the importance of virtual reality integrated into OHS training. This study investigates the sustainable success of Occupational Health and Safety (OHS) trainings on all employees working in factories with high risk factors, individuals working in academia and students.

Kaynakça

  • ADI, D., MARTIANA T., RUKMINI DEVY, D. (2016). Analysis of Relationship Between Individual Characteristics and Personality Dimensions with Unsafe Action in PT Gunawan Dianjaya Steel Tbk. Surabaya. International Journal of Research in Advent Technology 4,10. E-ISSN: 2321-9637.
  • CAMKURT, M. Z. (2013). Çalışanların Kişisel Özelliklerinin İş Kazalarının Meydana Gelmesi Üzerindeki Etkisi. Türk Ağır Sanayii ve Hizmet Sektörü Kamu İşverenleri Sendikası İş Hukuku ve İktisat Dergisi 6, 70-101.
  • CASCIO, W. F. (1995). Managing Human Resources, Productivity, Quality of Work Life, Profits. McGraw Hills, New York. Mcgraw-Hill Series in Management, Eight Edition.
  • CEREV, G., YILDIRIM, S. (2018). Çalışanların Kişisel Özelliklerinin İş Kazası Ve Meslek Hastalıklarına Etkisi Üzerine Bir İnceleme. Fırat Üniversitesi İİBF Uluslararası İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 2,53–72.
  • CHAU, N., MUR, J. M., BENAMGHAR, L., SIEGFRIED, C., DANGELZER, J. L., FRANÇAIS, M., JACQUIN, R., SOURDOT A. (2004). Relationships between Certain Individual Characteristics and Occupational Injuries for Various Jobs in the Construction Industry: A CaseControl Study. American Journal Of Industrial Medicine 45, 84–92.
  • DURAN, İ. U., ÇAVUŞ, V. (2016). Akıllı Telefon Tabanlı Sanal Gerçekliğin Mesleki Eğitimde Uygulanması. Mesleki Bilimler Dergisi 5, 2.
  • KAPLAN, M., KAPLAN, M. Ç. (2019). Türkiye’de Çalışanların Demografik Özelliklerinin İş Kazalarına Etkilerinin Analizi. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi 17, 74–89.
  • RICHARDSON, D. B., LOOMIS, D., BENA, J., BAILER, A. J. (2004). Fatal Occupational Injury Rates in Southern and Non-Southern States, by Race and Hispanic Ethnicity. Research and Practice Peer Reviewed 94, 10, 1756-1761.
  • SALEH, J. H., PENDLEY, C. C. (2012). From Learning from Accidents to Teaching about Accident Causation and Prevention: Multidisciplinary Education and Safety Literacy for all Engineering Students. Reliability Engineering & System Safety 99,105–113.
  • YILDIRIM, E., ÖZÇELİK, O. A. (2010). İşçi Sağlığı ve İş Güvenliğinde Eğitimin Rolü ve İş Görenlerin İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği Konusundaki Bilinç Düzeylerini Ölçmeye Yönelik Bir Araştırma. İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği
Bölüm Araştırma
Yazarlar

Meryem Buket Yarar 0009-0005-1549-8678

Erken Görünüm Tarihi 12 Temmuz 2024
Yayımlanma Tarihi 5 Temmuz 2024
Gönderilme Tarihi 22 Mart 2024
Kabul Tarihi 7 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 17 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yarar, M. B. (2024). EKRANLI ARAÇLARLA DÜZENLENEN İSG EĞİTİMLERİNDE SANAL GERÇEKLİK UYGULAMASININ SÜRDÜRÜLEBİLİR BAŞARISI. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1), 45-57. https://doi.org/10.46790/erzisosbil.1457404