Literatürde turizm ile ekonomik büyüme arasındaki ilişkiye odaklanan çok
sayıda çalışma yer almasına rağmen turizm ile ticari açıklık arasındaki
ilişkiyi inceleyen sınırlı sayıda çalışma yer almaktadır. Dolayısıyla
bu çalışma Türkiye için ticari açıklık ve turizm arasındaki ilişkileri
belirlemeyi amaçlamaktadır. Analiz 1980-2013 dönemi yıllık verileri
kullanılarak Toda ve Yamamoto nedensellik yaklaşımı yardımıyla
yapılmıştır. Analiz sonucu elde edilen ampirik bulgular, turizm ve
ticari açıklık arasında çift yönlü nedensellik ilişkisinin varlığını
göstermektedir. Bu ampirik bulguların önemi turizm sektörünün ticari
açıklığı artırmasıdır. Sonuçta ticari açıklıktaki artışların turizm
sektörünü pozitif etkileyeceği ifade edilebilir. Benzer şekilde turizm
sektörünün büyümesi de özellikle ihracat artışları kanalı ile ticari
açıklığı artırabilmektedir.
Türkiye'de Turizm ve Ticari Açıklık Arasındaki İlişki: Toda ve Yamamoto Nedensellik Yaklaşımı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 12 Sayı: 1 |
İletişim Adresi: Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 14030 Gölköy-BOLU
Tel: 0 374 254 10 00 / 14 86 Faks: 0 374 253 45 21 E-posta: iibfdergi@ibu.edu.tr
ISSN (Basılı) : 1306-2174 ISSN (Elektronik) : 1306-3553