Küreselleşmenin getirdiği dinamik ve yoğun rekabet ortamında
firmaların sürdürülebilirliğini sağlaması için rekabet stratejilerini,
kullanacağı stratejik araçlarını net olarak belirlemesi kaçınılmaz
olmuştur. Bu çalışma, Batı Marmara Bölgesi’nde faaliyet gösteren üretim
işletmelerindeki 352 yöneticiden elde edilen verilerin
değerlendirilmesine odaklanmıştır. Çalışmanın amacı, rekabet
stratejileri, ileri imalat teknolojileri ve firma performansı arasındaki
etkileşimi incelemektir. Sonuçta, rekabet stratejileri ve ileri imalat
teknolojilerinin firma performansı üzerinde; rekabet stratejilerinin
ileri imalat teknolojileri üzerinde anlamlı ve pozitif etkileri tespit
edilmiştir. Alt değişkenlerin de analiz edildiği çalışmada, yenilik
stratejisinin ileri imalat teknolojileri üzerinde; maliyet liderliğiyle
destekli hizmet farklılaştırma stratejisi, yenilik stratejisi ve ileri
imalat teknolojilerinin firma performansı üzerinde anlamlı ve pozitif
yönlü etkileri gözlenmiştir.
Anahtar Sözcükler: Rekabet stratejileri, İleri imalat teknolojileri, Firma performansı
Rekabet Stratejilerinin İleri İmalat Teknolojileri ve Firma Performansı Üzerine Etkileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 12 Sayı: 2 |
İletişim Adresi: Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 14030 Gölköy-BOLU
Tel: 0 374 254 10 00 / 14 86 Faks: 0 374 253 45 21 E-posta: iibfdergi@ibu.edu.tr
ISSN (Basılı) : 1306-2174 ISSN (Elektronik) : 1306-3553