Bu çalışmanın amacı, kurumsal sosyal sorumluluk algısının
tüketici temelli marka denkliği bileşenleri üzerindeki etkilerini
belirlemektir. Bu çerçevede, çalışma TR81 Düzey 2 Bölgesi olarak ifade
edilen Zonguldak, Karabük ve Bartın illerindeki XYZ marka araçları
tercih eden 357 tüketici üzerinde gerçekleştirilmiştir. Yapısal
eşitlik modellemesi çerçevesinde elde edilen analiz sonuçlarına göre
kurumsal sosyal sorumluluk algısını oluşturan çalışanlara saygı,
hayırseverlik faaliyetleri ve tüketicilere saygı faaliyetlerinin,
tüketici temelli marka denkliği bileşenlerinden olan marka
farkındalığı/çağrışımını, algılanan kaliteyi ve marka sadakatini önemli
bir şekilde etkilediği tespit edilmiştir. Bu sonuçlar çerçevesinde
tüketici temelli marka denkliği algısını artırmak isteyen işletmelerin,
kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerine önem vermesi gerekmektedir.
Anahtar Sözcükler: Kurumsal sosyal sorumluluk, Tüketici temelli marka denkliği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 13 Sayı: 1 |
İletişim Adresi: Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 14030 Gölköy-BOLU
Tel: 0 374 254 10 00 / 14 86 Faks: 0 374 253 45 21 E-posta: iibfdergi@ibu.edu.tr
ISSN (Basılı) : 1306-2174 ISSN (Elektronik) : 1306-3553