Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

POSITIONING OF SOUJOUK BRANDS AND DETERMINING OF CONSUMER PERCEPTION: THE CASE OF AFYONKARAHISAR

Yıl 2013, Güz, 99 - 119, 21.09.2013

Öz

In marketing, identifying the roles of consumers and producers is very important in brand positioning. Within this frame, there are too many increases in the numbers of competitors in parallel with the increasing competition in market conditions and global economic developments. The increase in competition and numbers of competitors make consumers difficult to prefer a brand, as well. For that reason, in order to make consumers prefer one brand, differentiation of the brand from its competitors is very crucial. The brand which can be differentiated from its competitors will be perceived different during the time that is preferred by consumer and brand positioning will actualized due to settling this perception in consumer mind. Thanks to this awareness, businesses will reach the target consumers in the market and provide the consumer satisfaction. This study aims to identify consumers’ perceptions towards soujouk brand by using multidimensional sampling analysis in order to identify how brands are positioning. Multidimensional sampling analysis which is one of the multivariate analyses is a method used in assessing the behavioral data like consumer behaviors, preferences, beliefs and expectations. For that reason, multidimensional sampling analysis is explained firstly in this study. Then, face-to face interviews with consumers are done by identifying a random sample which is able to present Afyonkarahisar province. Consumers who are interviewed evaluate the soujouk brands which are well-known in Turkey and produced in Afyonkarahisar in terms of not only similarity dimension but also taste, quality and brand reliability. Hence, as a result of the study, soujouk brands which resemble each other or not are identified. Consequently, the unique side of the study is providing businesses in soujouk industry make their self-evaluation by making them see their market positions.

SUCUK MARKALARININ KONUMLANDIRILMASI VE TÜKETİCİ ALGISININ BELİRLENMESİ: AFYONKARAHİSAR ÖRNEĞİ

Yıl 2013, Güz, 99 - 119, 21.09.2013

Öz

Pazarlamada marka konumlandırmada tüketicilerin ve üreticilerin rolleri, belirlenmesi gereken bir husustur. Bu çerçevede piyasa koşullarında artan rekabet ortamı ve yaşanan küresel ekonomik gelişmelere paralel olarak rakiplerin sayılarında da çok fazla artışlar yaşanmaktadır. Rekabet ortamında ve rakiplerin sayılarında yaşanan artış tüketicilerin bir markayı tercih etmesini de zorlaştırmaktadır. Bu nedenle tüketicilerin bir markayı seçmesini sağlayabilmek ancak bu markanın rakiplerinden farklılaşmasını sağlamakla başarılabilecektir. Rakiplerinden farklılaşabilen bir marka, tüketiciler tarafından tercih edilmesi sırasında farklı algılanacak ve tüketici zihninde bu algı yerleşerek marka konumlanması gerçekleşecektir. Gerçekleştirilen bu farkındalık sayesinde işletmeler pazarda amaçladıkları tüketici kitlesine ulaşabilecek ve müşteri sadakatini sağlayabileceklerdir. Bu çalışmada markaların nasıl konumlandırıldığını belirlemek amacıyla kullanılabilen yöntemlerden biri olan çok boyutlu ölçekleme analizi ile tüketicilerin sucuk marka algısının belirlenmesine çalışılmıştır. Çok değişkenli analizlerden biri olan çok boyutlu ölçekleme analizi; tüketici davranışları, tercihleri, inançları ve beklentileri gibi davranışsal verilerin değerlendirilmesinde kullanılabilen bir yöntemdir. Bu amaçla çalışmada öncelikle çok boyutlu ölçekleme analizi açıklanmıştır. Ardından Afyonkarahisar ilini temsil etme kabiliyetine sahip olan rastgele bir örneklem belirlenerek tüketicilerle yüz yüze görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşmelerde tüketiciler ülkemizde iyi tanınan ve Afyonkarahisar’da üretilmekte olan sucuk markalarını sadece benzerlikleri boyutuyla değil aynı zamanda damak zevki boyutuyla, kalitesi boyutuyla ve marka güvenilirliği boyutuyla da değerlendirmişlerdir. Böylece, çalışmanın sonucunda birbirine çok benzeyen ya da hiç benzemeyen sucuk markaları tespit edilmiştir. Sonuç olarak çalışmanın özgün yanı, sucuk üretim sektöründe yer alan işletmelerin pazardaki konumunu görerek kendi öz değerlendirmelerini yapmalarına imkan tanıyacak olmasıdır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Ekonomi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Onur Aşıkoğlu

Fatih Ecer

Yayımlanma Tarihi 21 Eylül 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Güz

Kaynak Göster

APA Aşıkoğlu, O., & Ecer, F. (2013). SUCUK MARKALARININ KONUMLANDIRILMASI VE TÜKETİCİ ALGISININ BELİRLENMESİ: AFYONKARAHİSAR ÖRNEĞİ. Ekonomik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi99-119.

İletişim Adresi: Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 14030 Gölköy-BOLU

Tel: 0 374 254 10 00 / 14 86 Faks: 0 374 253 45 21 E-posta: iibfdergi@ibu.edu.tr

ISSN (Basılı) : 1306-2174 ISSN (Elektronik) : 1306-3553