Öğrenenin motivasyonu öğretim ortamında daha iyi ve
kalıcı öğrenmenin gerçekleşmesi için en önemli parametrelerden biri olarak
gösterilebilir. Öğrenenin motivasyonunun artırılması amacı ile farklı araç,
gereçler, materyaller, öğretim yöntemleri, iletişim yöntemleri vb. unsurlar işe
koşulmaktadır. Alanyazında yapılan araştırmalar, teknolojinin eğitim öğretim
ortamlarında kullanımının motivasyonu artıran en önemli unsurlardan biri
olduğunu göstermektedir. Bu nedenle son yıllarda bilgisayar, barkovizyon,
tablet, akıllı tahta vb. birçok teknolojik araç gerecin sınıf ortamında
kullanımı artmıştır. Bu çalışmada derslerde kullanılan teknolojilerin
öğrencilerin motivasyonu üzerindeki etkisinin ölçülebilmesi için bir likert
tipi ölçek geliştirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda öncelikle
alanyazın incelenerek bir madde havuzu oluşturulmuş, ardından bu maddeler
uzmanların görüşüne sunulmuştur. Uzman görüşlerinden sonra elde edilen taslak
form 208 üniversite öğrencisine uygulanmıştır. Yapılan açıklayıcı faktör
analizi ile tek faktörlü 19 maddelik bir ölçek elde edilmiştir. Daha sonra bu
yapı doğrulayıcı faktör analizi ile test edilerek doğrulanmıştır. Güvenirlik
analizi sonucunda ölçeğin güvenilirlik katsayısı .95 hesaplanmıştır.
Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi
16-İKT-010
Bu yayın Ege Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi tarafından desteklenen 16-İKT-010 nolu proje kapsamında gerçekleştirilmiştir.
The motivation of the learner can be shown as one of
the most important parameters for better and permanant learning in the learning
environment. Different tools, materials, teaching methods, communication methods
etc. are used to increase the motivation of the learner. Research in the
literature shows that the use of technology in educational environments is one
of the most important factors that increase motivation. Therefore, in recent
years, the use of many technological devices such as computers, barcovision,
tablet, smart board etc. has increased in the classroom environment. In this
study, it is aimed to develop a likert type scale in order to measure the
effect of technologies used in courses on students' motivation. For this
purpose, firstly, a literature pool was formed by examining the literature and
then these items were presented to the experts' opinions. After receiving the
opinions of experts, the experimental form was applied to 208 university students.
With the explanatory factor analysis, a single factor 19-item scale was conducted.
This structure was then tested and confirmed by confirmatory factor analysis.
As a result of the reliability analysis, the reliability coefficient of the
scale was calculated as .95.
16-İKT-010
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 16-İKT-010 |
Yayımlanma Tarihi | 23 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2 |