Ebelik eğitiminin amacı özellikle kadın, bebek ve çocuk sağlığının korunması ve geliştirilmesine yönelik bilgi ve beceri kazandırmak olup istenilen niteliklere sahip ebeler yetiştirmektir. Bu derleme farklı ülkelerin ebelik eğitimini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Ebelik eğitiminde ülkeler arasında farklılıklar ve benzerlikler bulunmaktadır. Bazı ülkelerde ebelik eğitimi üç bazılarında ise dört yıllık eğitim ile verilmektedir. Ebelik mesleğinin gelişmiş olduğu çoğu ülkede ebelerin yetkileri sertifika programları ile genişletilmiştir. Ebelik mesleğinin güçlenmesi için standart bir eğitim yürütülmeli ve mezunu olan öğrenciler, belirli mesleki yeterlilik ve yetkinliklere sahip olmalıdır. Ebelerin kadınlara yüksek düzeyde ve kaliteli bir bakım verebilmesi için yüksek standartta öğrenim görmeleri, akademik olarak geliştirilmeleri ve güçlü özerk konumlarının korunması gerekmektedir.
The aim of midwifery education is to provide knowledge and skills for the protection and improvement of especially women, infants and children’s health and also train qualified midwives. This review was conducted to evaluate the midwifery education of different countries. There are differences and similarities between countries in midwifery education. Midwifery education is given in three years in some countries and four years in others. Midwife’s authorities have been expanded with certificate programs in most countries where the midwifery profession has developed. A standardized training should be conducted to strengthen the midwifery profession and graduate students who should have specific professional qualifications and competence. It is required to midwives study at a high standard, to develop academically and the protection of powerful autonomous position to give women a high level of quality care.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Bilimleri ve Hizmetleri |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2019 |
Gönderilme Tarihi | 16 Temmuz 2018 |
Kabul Tarihi | 25 Ocak 2019 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2018, Cilt 1, Sayı 1 |
Bibtex | @derleme { esbder444414, journal = {Ebelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi}, eissn = {2687-2110}, address = {ebelikdergisi@atauni.edu.tr}, publisher = {Atatürk Üniversitesi}, year = {2019}, volume = {1}, number = {1}, pages = {26 - 31}, title = {EBELİK EĞİTİMİNİN DÜNYADAKİ DURUMU}, key = {cite}, author = {Dereli Yılmaz, Sema and Erkal Aksoy, Yasemin} } |
APA | Dereli Yılmaz, S. & Erkal Aksoy, Y. (2019). EBELİK EĞİTİMİNİN DÜNYADAKİ DURUMU . Ebelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi , 1 (1) , 26-31 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/esbder/issue/44305/444414 |
MLA | Dereli Yılmaz, S. , Erkal Aksoy, Y. "EBELİK EĞİTİMİNİN DÜNYADAKİ DURUMU" . Ebelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi 1 (2019 ): 26-31 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/esbder/issue/44305/444414> |
Chicago | Dereli Yılmaz, S. , Erkal Aksoy, Y. "EBELİK EĞİTİMİNİN DÜNYADAKİ DURUMU". Ebelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi 1 (2019 ): 26-31 |
RIS | TY - JOUR T1 - EBELİK EĞİTİMİNİN DÜNYADAKİ DURUMU AU - SemaDereli Yılmaz, YaseminErkal Aksoy Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - DO - T2 - Ebelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 26 EP - 31 VL - 1 IS - 1 SN - -2687-2110 M3 - UR - Y2 - 2019 ER - |
EndNote | %0 Ebelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi EBELİK EĞİTİMİNİN DÜNYADAKİ DURUMU %A Sema Dereli Yılmaz , Yasemin Erkal Aksoy %T EBELİK EĞİTİMİNİN DÜNYADAKİ DURUMU %D 2019 %J Ebelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi %P -2687-2110 %V 1 %N 1 %R %U |
ISNAD | Dereli Yılmaz, Sema , Erkal Aksoy, Yasemin . "EBELİK EĞİTİMİNİN DÜNYADAKİ DURUMU". Ebelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi 1 / 1 (Mart 2019): 26-31 . |
AMA | Dereli Yılmaz S. , Erkal Aksoy Y. EBELİK EĞİTİMİNİN DÜNYADAKİ DURUMU. Ebelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi. 2019; 1(1): 26-31. |
Vancouver | Dereli Yılmaz S. , Erkal Aksoy Y. EBELİK EĞİTİMİNİN DÜNYADAKİ DURUMU. Ebelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi. 2019; 1(1): 26-31. |
IEEE | S. Dereli Yılmaz ve Y. Erkal Aksoy , "EBELİK EĞİTİMİNİN DÜNYADAKİ DURUMU", Ebelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 1, sayı. 1, ss. 26-31, Mar. 2019 |