Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

COVID-19 PANDEMİSİNDE EBELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN E-ÖĞRENME ALGISI

Yıl 2021, Cilt: 4 Sayı: 3, 213 - 221, 31.12.2021

Öz

Amaç: Bu çalışmanın amacı, ebelik öğrencilerinin COVID-19 pandemisi sürecinde elektronik öğrenmenin (e-öğrenme) yönelik algı ve görüşlerini belirlemektir.
Yöntem: Nicel yaklaşımının kullanıldığı bu çalışma, genel tarama modeline dayalı betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın örneklemini, internet ortamından gönderilen ankete erişim sağlayan, çalışmaya katılmaya gönüllü, 623 ebelik öğrencisi oluşturdu. Araştırmada veri toplama aracı olarak çalışmanın amacına uygun literatürden faydalanılarak hazırlanan bir anket formu kullanıldı.
Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 21,10±1,77 (yıl), 398’inin (%63,9) bilişim teknolojileri becerisinin orta düzey olduğu ve 413’ünün (%66,3) pandemi öncesinde online eğitim almadığı belirlendi. Öğrencilerin e-öğrenmenin avantajlarına en fazla verdikleri cevaplar; derslerin kayıt edilmesi (%73,2), sosyal izolasyon sağlaması (%62,3) ve evde kalmanın konforu (%46,5) iken; e-öğrenmenin dezavantajlarına en fazla verdikleri cevaplar; uygulama derslerinin işlenmesindeki sınırlılıklar (%75,6), teknik problemler (%68,4) ve hastalar ile etkileşim eksikliği (%66,8)olarak bulundu. Öğrencilerden 391’inin (%62,8) “Bilginin artması açısından e-öğrenme etkin midir?”, 536’sının (%86,0) “Klinik becerilerin artması açısından e-öğrenme etkin midir?”, 504’ünün (%80,9) “Sosyal yeterliliklerin artması açısından e-öğrenme etkin midir?” ve 364’ünün (%58,4) “Derse katılım aktifliğinde e-öğrenme etkin midir?” sorularına fikrim yok cevabını verdikleri belirlendi.
Sonuç: Öğrencilerin yarısından fazlasının bilginin artması ve derse katılım aktifliği açısından e-öğrenmeyi etkin bulmadıkları tespit edildi. Ayrıca klinik beceriler ve sosyal yeterlilikler açısından öğrencilerin çoğunun e-öğrenmeyi etkin bulmadıkları belirlendi.

Kaynakça

  • Abbasi S et al. Perceptions of Students Regarding E-Learing during COVID-19 at a Private Medial Collage. Pak J Med Sci. 2020;5(36):57-61.
  • Akuratiya DA, Meddage DN. Students’ Perception of Online Learning during COVID-19 Pandemic: A Survey Study of IT Students. International Journal of Research and Innovation in Social Science (IJRISS) 2020;|4(9),755-8.
  • Albayrak E et al. Algılanan Öğrenme Ölçeğinin Türkçeye Uyarlaması. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2014;33(1):1-14.
  • Ali M et al. Effectiveness of E-learning for university students:Evidence from Bangladesh. Asian Journal of Empirical Research., 2018;8(10):352–60.
  • Attardi SM, Rogers KA. Design and İmplementation of an Online Systemic Human Anatomy Course with Laboratory. Anat Sci Educ 2015;8:53–62.
  • Bączek et al. Students’ Perception of Online Learning During the COVID-19 Pandemic: a Survey Study of Polish Medical Students. Medicine 2021;10:7 (e24821). doi: 10.1097/MD.0000000000024821
  • Balaman F, Hanbay-Tiryaki S. Corona Virüs (COVID-19) Nedeniyle Mecburi Yürütülen Uzaktan Eğitim Hakkında Öğretmen Görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi 2021;10(1):52-84 .
  • Balıkçıoğlu et al. Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Derslerindeki Memnuniyet Araştırması: Aşık Veysel Meslek Yüksekokulu Örneği. C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 2019;20(1):462-73.
  • Bozkurt A. Koronavirüs (COVID-19) Pandemi Süreci ve Pandemi Sonrası Dünyada Eğitime Yönelik Değerlendirmeler: Yeni Normal ve Yeni Eğitim Paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2020;6(3):112-42.
  • Bozkurt A et al. A Global Outlook to the Interruption of Education due to COVID-19 Pandemic: Navigating in a Time of Uncertainty and Crisis. Asian Journal of Distance Education 2020;15(1):1-126.
  • Cook D, Triola MM. What is the Role of e-learning? Looking Past the Hype. Med Educ 2014;48:930–7. DOI: 10.1111/medu.12484
  • Dinçer S. Bilgisayar Destekli Eğitim ve Uzaktan Eğitime Genel Bir Bakış. Akademik Bilişim 2006;s.65-76.
  • Elitaş T. Uzaktan eğitim lisans sürecinde yeni iletişim teknolojileri: Atatürk Üniversitesi uzaktan eğitim merkezi 2017. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Gautam, P. Advantages and Disadvantages of Online Learning. In E-Learning Industry Retrieved May 17, 2021. https://elearningindustry.com/elea rning-authors/priyanka-gautam-3
  • Howlett D et al. Integration of a Case-Based Online Module into an Undergraduate Curriculum: What is İnvolved and What is Effective? e-Learning 2009;6:372–84. https://doi.org/10.2304/elea.2009.6.4.372
  • Kartal YA, Yazıcı S. Ebelik Öğrencilerinin İlk Klinik Deneyim Başlangıcı ve Sonunda Anksiyete ve Stres Düzeylerinin Belirlenmesi. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi 2017;4(3):190-5.
  • Leszczyński P et al. Multimedia and Interactivity in Distance Learning of Resuscitation Guidelines: a Randomised Controlled Trial. Interactive Learning Environments2018;26(2):151-62.
  • Niebuhr V et al. Online Faculty Development for Creating E-learning Materials. Edu Health 2014;27:255–61. DOI: 10.4103/1357-6283.152186
  • Özkoçak V et al. Pandemilere Antropolojik Bakış: Koronavirüs (COVID-19) Örneği. Turkish Studies 2020;15(2):1183-95. DOI:http://dx.doi.org/10.29228/TurkishStudies.42679
  • Rajab MH et al. Challenges to Online Medical Education During the COVID-19 Pandemic. Cureus 2020;12(7):e8966doi: 10.7759/cureus.8966
  • Salem AH. Randomized Controlled Trial of Simulation-Based Teaching Versus Traditional Clinical İnstructions in Nursing: a Pilot Study Among Critical Care Nursing Students. Int J Nurs Educ 2015;7(1):277-282.
  • Smedley J. Modelling the Impact of Knowledge Management Using Technology. OR Insight, 2010; 23(4):233-50.
  • Terzi D et al. COVID-19 Salgınının Sağlık Alanındaki Öğrencilerin Eğitimine Etkisi: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Örneği. Namık Kemal Tıp Dergisi 2020;8(3):279-87.
  • Ustaoğlu ET. (2020). E-öğrenme için Kritik Başarı Faktörleri: Alanyazın Derlemesi. Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi. 2020;3(1):1-23.
  • World Health Organization (WHO). Q&As on COVID-19 and Related Health Topics, Retrieved May 17, 2021, from https://www.who.int/emergencie s/diseases/novel-coronavirus-2019/question-andanswe rs-hub
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Erişim tarihi: 15.06. 2021 https://yokatlas.yok.gov.tr/lisans-anasayf a.php
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK) (2020). Basın açıklaması, Erişim tarihi: 17.05.2021. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/

E-LEARNING PERCEPTIONS OF MIDWIFERY STUDENTS IN THE COVID-19 PANDEMIC

Yıl 2021, Cilt: 4 Sayı: 3, 213 - 221, 31.12.2021

Öz

Objective: This study aims to determine midwifery students’ perceptions and views about e-
learning during the COVID-19 pandemic.
Methods: The study used a quantitative approach and was designed as descriptive research based on the general survey model. The sample of the study consisted of 623 midwifery students who had access to an online questionnaire form sent through the Internet and volunteered to participate in the study. The questionnaire form developed based on the literature suitable for the purpose of the study was used as the data collection tool.
Results: The mean age of the students was 21.10±1.77 years, 398 (63.9%) had medium level of information technology skills, and 413 (% 66.3) had not received online education before the pandemic. The most common answers given by the students to the advantages of e-learning included online registration of classes (73.2%), provision of social isolation (62.3%), comfort of staying at home (46.5%), while the responses to the disadvantages of e-learning were limitations in practice lessons (75.6%), technical problems (68.4%), lack of interaction with patients (66.8%). 391 (62.8%) of the students were asked “Is e-learning effective in terms of increasing knowledge?”, 536 (86.0%) of them were asked “Is e-learning effective in terms of increasing clinical skills?”, 504 (80%) ,9) “Is e-learning effective in terms of increasing social competences?” and 364 (58.4%) asked "Is e-learning effective in class participation activity?" It was determined that they gave the answer "I have no idea" to their questions.
Conclusion: More than half of the students did not find e-learning effective in increasing knowledge and active participation in the lessons. In addition, the majority of the students did not find e-learning effective in terms of clinical skills and social competencies, either.

Kaynakça

  • Abbasi S et al. Perceptions of Students Regarding E-Learing during COVID-19 at a Private Medial Collage. Pak J Med Sci. 2020;5(36):57-61.
  • Akuratiya DA, Meddage DN. Students’ Perception of Online Learning during COVID-19 Pandemic: A Survey Study of IT Students. International Journal of Research and Innovation in Social Science (IJRISS) 2020;|4(9),755-8.
  • Albayrak E et al. Algılanan Öğrenme Ölçeğinin Türkçeye Uyarlaması. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2014;33(1):1-14.
  • Ali M et al. Effectiveness of E-learning for university students:Evidence from Bangladesh. Asian Journal of Empirical Research., 2018;8(10):352–60.
  • Attardi SM, Rogers KA. Design and İmplementation of an Online Systemic Human Anatomy Course with Laboratory. Anat Sci Educ 2015;8:53–62.
  • Bączek et al. Students’ Perception of Online Learning During the COVID-19 Pandemic: a Survey Study of Polish Medical Students. Medicine 2021;10:7 (e24821). doi: 10.1097/MD.0000000000024821
  • Balaman F, Hanbay-Tiryaki S. Corona Virüs (COVID-19) Nedeniyle Mecburi Yürütülen Uzaktan Eğitim Hakkında Öğretmen Görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi 2021;10(1):52-84 .
  • Balıkçıoğlu et al. Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Derslerindeki Memnuniyet Araştırması: Aşık Veysel Meslek Yüksekokulu Örneği. C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 2019;20(1):462-73.
  • Bozkurt A. Koronavirüs (COVID-19) Pandemi Süreci ve Pandemi Sonrası Dünyada Eğitime Yönelik Değerlendirmeler: Yeni Normal ve Yeni Eğitim Paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2020;6(3):112-42.
  • Bozkurt A et al. A Global Outlook to the Interruption of Education due to COVID-19 Pandemic: Navigating in a Time of Uncertainty and Crisis. Asian Journal of Distance Education 2020;15(1):1-126.
  • Cook D, Triola MM. What is the Role of e-learning? Looking Past the Hype. Med Educ 2014;48:930–7. DOI: 10.1111/medu.12484
  • Dinçer S. Bilgisayar Destekli Eğitim ve Uzaktan Eğitime Genel Bir Bakış. Akademik Bilişim 2006;s.65-76.
  • Elitaş T. Uzaktan eğitim lisans sürecinde yeni iletişim teknolojileri: Atatürk Üniversitesi uzaktan eğitim merkezi 2017. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Gautam, P. Advantages and Disadvantages of Online Learning. In E-Learning Industry Retrieved May 17, 2021. https://elearningindustry.com/elea rning-authors/priyanka-gautam-3
  • Howlett D et al. Integration of a Case-Based Online Module into an Undergraduate Curriculum: What is İnvolved and What is Effective? e-Learning 2009;6:372–84. https://doi.org/10.2304/elea.2009.6.4.372
  • Kartal YA, Yazıcı S. Ebelik Öğrencilerinin İlk Klinik Deneyim Başlangıcı ve Sonunda Anksiyete ve Stres Düzeylerinin Belirlenmesi. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi 2017;4(3):190-5.
  • Leszczyński P et al. Multimedia and Interactivity in Distance Learning of Resuscitation Guidelines: a Randomised Controlled Trial. Interactive Learning Environments2018;26(2):151-62.
  • Niebuhr V et al. Online Faculty Development for Creating E-learning Materials. Edu Health 2014;27:255–61. DOI: 10.4103/1357-6283.152186
  • Özkoçak V et al. Pandemilere Antropolojik Bakış: Koronavirüs (COVID-19) Örneği. Turkish Studies 2020;15(2):1183-95. DOI:http://dx.doi.org/10.29228/TurkishStudies.42679
  • Rajab MH et al. Challenges to Online Medical Education During the COVID-19 Pandemic. Cureus 2020;12(7):e8966doi: 10.7759/cureus.8966
  • Salem AH. Randomized Controlled Trial of Simulation-Based Teaching Versus Traditional Clinical İnstructions in Nursing: a Pilot Study Among Critical Care Nursing Students. Int J Nurs Educ 2015;7(1):277-282.
  • Smedley J. Modelling the Impact of Knowledge Management Using Technology. OR Insight, 2010; 23(4):233-50.
  • Terzi D et al. COVID-19 Salgınının Sağlık Alanındaki Öğrencilerin Eğitimine Etkisi: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Örneği. Namık Kemal Tıp Dergisi 2020;8(3):279-87.
  • Ustaoğlu ET. (2020). E-öğrenme için Kritik Başarı Faktörleri: Alanyazın Derlemesi. Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi. 2020;3(1):1-23.
  • World Health Organization (WHO). Q&As on COVID-19 and Related Health Topics, Retrieved May 17, 2021, from https://www.who.int/emergencie s/diseases/novel-coronavirus-2019/question-andanswe rs-hub
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Erişim tarihi: 15.06. 2021 https://yokatlas.yok.gov.tr/lisans-anasayf a.php
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK) (2020). Basın açıklaması, Erişim tarihi: 17.05.2021. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Feyza Reyhan 0000-0002-7927-2361

Elif Dağlı 0000-0002-4608-8904

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 26 Ağustos 2021
Kabul Tarihi 31 Ekim 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Reyhan, F., & Dağlı, E. (2021). COVID-19 PANDEMİSİNDE EBELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN E-ÖĞRENME ALGISI. Ebelik Ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 4(3), 213-221.
AMA Reyhan F, Dağlı E. COVID-19 PANDEMİSİNDE EBELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN E-ÖĞRENME ALGISI. Ebelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi. Aralık 2021;4(3):213-221.
Chicago Reyhan, Feyza, ve Elif Dağlı. “COVID-19 PANDEMİSİNDE EBELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN E-ÖĞRENME ALGISI”. Ebelik Ve Sağlık Bilimleri Dergisi 4, sy. 3 (Aralık 2021): 213-21.
EndNote Reyhan F, Dağlı E (01 Aralık 2021) COVID-19 PANDEMİSİNDE EBELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN E-ÖĞRENME ALGISI. Ebelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi 4 3 213–221.
IEEE F. Reyhan ve E. Dağlı, “COVID-19 PANDEMİSİNDE EBELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN E-ÖĞRENME ALGISI”, Ebelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 4, sy. 3, ss. 213–221, 2021.
ISNAD Reyhan, Feyza - Dağlı, Elif. “COVID-19 PANDEMİSİNDE EBELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN E-ÖĞRENME ALGISI”. Ebelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi 4/3 (Aralık 2021), 213-221.
JAMA Reyhan F, Dağlı E. COVID-19 PANDEMİSİNDE EBELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN E-ÖĞRENME ALGISI. Ebelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi. 2021;4:213–221.
MLA Reyhan, Feyza ve Elif Dağlı. “COVID-19 PANDEMİSİNDE EBELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN E-ÖĞRENME ALGISI”. Ebelik Ve Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 4, sy. 3, 2021, ss. 213-21.
Vancouver Reyhan F, Dağlı E. COVID-19 PANDEMİSİNDE EBELİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN E-ÖĞRENME ALGISI. Ebelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi. 2021;4(3):213-21.

Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License

2992931409