Amaç: Bu çalışma ile doğum dersi alan Ebelik Bölümü öğrencilerinin doğum eylemine ilişkin metaforik algılarını belirlemek amaçlanmıştır.
Yöntem: Nitel olarak yürütülen bu araştırmada fenomenolojik yönteme başvurulmuştur. Araştırma 64 ebelik bölümü 3. sınıf öğrencisi ile yapılmıştır. Araştırmada 10 sorudan oluşan veri toplama formu kullanılmıştır. Katılımcıların doğum eylemine yönelik metaforik algılarını belirlemek için “Doğum eylemi ………….. gibidir. Çünkü ……..”cümlesini tamamlamaları istenmiştir. Oluşturulan soru formu Google forms üzerinden 01.04-01.05.2021 tarih aralığında online olarak öğrencilere iletilmiş ve veriler toplanmıştır. Araştırmaya katılan 12 öğrencinin yazdığı cümleler metafor içermediği için çalışma 52 öğrenci ile tamamlanmıştır.
Bulgular: Araştırmada öğrencilerin yaş ortalaması 21.50±0.89 (min=19, max=23), %92.3’nün ebelik mesleğini isteyerek seçtikleri, mesleği seçme nedeni olarak %55.8’inin maddi nedenleri belirttiği bulunmuştur. Öğrencilerin %51.9’unun doğum eylemine eşlik ettiği, %90.4’ünün ebelik bölümünden memnun oldukları belirlenmiştir. Öğrencilerin ürettikleri metaforlara yapılan içerik analizinde; ‘’mucizevi bir olay, özel ve güzel bir olay, umut verici bir olay, kutsal bir olay ve karışık kategori’’ olmak üzere 5 alt kategori elde edilmiştir. Öğrencilerin doğum eylemini en çok (%50) mucizevi bir olay, (%17.3) özel ve güzel bir olay ve (%17.3) kutsal bir olay olarak olarak tanımlandkları görülmüştür.
Sonuç: Bu araştırma ile ebelik bölümü öğrencilerinin doğum eylemine yönelik algılarının olumlu olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Çalışmamıza katılarak destek veren tüm öğrencilere teşekkür ederiz.
Purpose: The aim of this study was to determine the metaphorical perceptions of the midwifery students who took birth lessons about the act of birth.
Method: In this qualitative study, the phenomenological method was used. The research was conducted with 64 third-year midwifery students. A data collection form consisting of 10 questions was used in the research. In order to determine the metaphorical perceptions of the participants towards the act of birth, “The act of birth is like ………….. Because they were asked to complete the sentence ……..”. The created questionnaire was sent to the students online between 01.04-01.05.2021 via Google forms and data was collected. Since the sentences written by 12 students participating in the research did not contain metaphors, the study was completed with 52 students.
Results: In the study, it was found that the average age of the students was 21.50±0.89 (min=19, max=23), 92.3% chose the midwifery profession voluntarily, 55.8% stated financial reasons as the reason for choosing the profession. It was determined that 51.9% of the students accompanied the labor and 90.4% were satisfied with the midwifery department. In the content analysis made on the metaphors produced by the students; Five sub-categories were obtained: "a miraculous event, a special and beautiful event, a hopeful event, a sacred event, and a mixed category". It was observed that the students defined birth as a miraculous event (50%), a special and beautiful event (17.3%) and a sacred event (17.3%).
Conclusion: With this study, it was concluded that the midwifery students' perceptions of labor were positive.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 29 Ağustos 2021 |
Kabul Tarihi | 15 Ekim 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 3 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License