Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

"ARAŞTIRMALARDA ÖLÇME İLE İLGİLİ BAZI BÜYÜK HATALARI DÜZELTMEK VE EĞİTİMDE YENİDEN YAPILANMAYI SÜRDÜ

Yıl 2008, Sayı: 22, 0 - 0, 01.06.2008

Öz

ARAŞTIRMALARDA ÖLÇME İLE İLGİLİ BAZI BÜYÜK HATALARI DÜZELTMEK VE EĞİTİMDE YENİDEN YAPILANMAYI SÜRDÜRMEK: GÜVENİRLİK, TESTLERİN BİR ÖZELLİĞİ DEĞİLDİR

Yıl 2008, Sayı: 22, 0 - 0, 01.06.2008

Öz

Güvenirlik, çoğu kez yanlış anlaşılmış bir kavramdır. Güvenirlik, aracın kendisine değil, bir ölçme aracıyla elde
edilmiş ölçümlere (veya sonuçlara) işaret eder. Güvenirlik testin kendisinin değil, eldeki veriler veya ölçümlerin
bir özelliğidir. Böylelikle, testin güvenirliği veya aracın güvenirliği ya da test güvenilirdir diye ifade etmek
doğru değildir. Nitekim testler değil, ölçümler güvenilirdir. Basit şekliyle, testler güvenilir değildir. Güvenirlik,
yalnızca kullanılmış olan ölçme aracı tarafından değil, örneklem tarafından da etkilenmektedir. Güvenirlik
örneklemin de bir fonksiyonudur. Çünkü güvenirlik, tasarlanmış evrenden seçilmiş bir örneklem üzerinde
değerlendirilmektedir. Güvenirlik örneklemden örnekleme değişir ve bu suretle daha ayrışık [heterojen]
örneklemler sıklıkla daha değişken ölçümlere ve bu durumda daha yüksek güvenirliğe yol açar. Bundan dolayı,
aynı test veya ölçme aracı, daha ayrışık veya daha bağdaşık [homojen] gruplara uygulandığında, birbirini
onamayan ölçümler güvenirliği ortaya çıkacaktır. O takdirde, ölçme güvenirliğinden veya test ölçümlerinin
güvenirliğinden bahsetmek çok daha uygundur. Birkaç kelimeyle, bir test güvenilir veya güvenilmez değildir ve
test ölçümleri veya eldeki veriler güvenilir veya güvenilmezdir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Vahit Bademci

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Sayı: 22

Kaynak Göster

APA Bademci, V. (2008). ARAŞTIRMALARDA ÖLÇME İLE İLGİLİ BAZI BÜYÜK HATALARI DÜZELTMEK VE EĞİTİMDE YENİDEN YAPILANMAYI SÜRDÜRMEK: GÜVENİRLİK, TESTLERİN BİR ÖZELLİĞİ DEĞİLDİR. Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi(22).
AMA Bademci V. ARAŞTIRMALARDA ÖLÇME İLE İLGİLİ BAZI BÜYÜK HATALARI DÜZELTMEK VE EĞİTİMDE YENİDEN YAPILANMAYI SÜRDÜRMEK: GÜVENİRLİK, TESTLERİN BİR ÖZELLİĞİ DEĞİLDİR. Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi. Haziran 2008;(22).
Chicago Bademci, Vahit. “ARAŞTIRMALARDA ÖLÇME İLE İLGİLİ BAZI BÜYÜK HATALARI DÜZELTMEK VE EĞİTİMDE YENİDEN YAPILANMAYI SÜRDÜRMEK: GÜVENİRLİK, TESTLERİN BİR ÖZELLİĞİ DEĞİLDİR”. Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, sy. 22 (Haziran 2008).
EndNote Bademci V (01 Haziran 2008) ARAŞTIRMALARDA ÖLÇME İLE İLGİLİ BAZI BÜYÜK HATALARI DÜZELTMEK VE EĞİTİMDE YENİDEN YAPILANMAYI SÜRDÜRMEK: GÜVENİRLİK, TESTLERİN BİR ÖZELLİĞİ DEĞİLDİR. Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi 22
IEEE V. Bademci, “ARAŞTIRMALARDA ÖLÇME İLE İLGİLİ BAZI BÜYÜK HATALARI DÜZELTMEK VE EĞİTİMDE YENİDEN YAPILANMAYI SÜRDÜRMEK: GÜVENİRLİK, TESTLERİN BİR ÖZELLİĞİ DEĞİLDİR”, Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, sy. 22, Haziran 2008.
ISNAD Bademci, Vahit. “ARAŞTIRMALARDA ÖLÇME İLE İLGİLİ BAZI BÜYÜK HATALARI DÜZELTMEK VE EĞİTİMDE YENİDEN YAPILANMAYI SÜRDÜRMEK: GÜVENİRLİK, TESTLERİN BİR ÖZELLİĞİ DEĞİLDİR”. Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi 22 (Haziran 2008).
JAMA Bademci V. ARAŞTIRMALARDA ÖLÇME İLE İLGİLİ BAZI BÜYÜK HATALARI DÜZELTMEK VE EĞİTİMDE YENİDEN YAPILANMAYI SÜRDÜRMEK: GÜVENİRLİK, TESTLERİN BİR ÖZELLİĞİ DEĞİLDİR. Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi. 2008.
MLA Bademci, Vahit. “ARAŞTIRMALARDA ÖLÇME İLE İLGİLİ BAZI BÜYÜK HATALARI DÜZELTMEK VE EĞİTİMDE YENİDEN YAPILANMAYI SÜRDÜRMEK: GÜVENİRLİK, TESTLERİN BİR ÖZELLİĞİ DEĞİLDİR”. Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, sy. 22, 2008.
Vancouver Bademci V. ARAŞTIRMALARDA ÖLÇME İLE İLGİLİ BAZI BÜYÜK HATALARI DÜZELTMEK VE EĞİTİMDE YENİDEN YAPILANMAYI SÜRDÜRMEK: GÜVENİRLİK, TESTLERİN BİR ÖZELLİĞİ DEĞİLDİR. Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi. 2008(22).