Bu makalenin amacı, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi (TEBD) Editörleri tarafından
belirlenmiş olan [kimlikleri gizlenmiş] iki hakemin değerlendirme raporlarındaki
yargılarına yanıt vermedir. TEBD Editörleri tarafından atanmış olan hakemler, Bademci’nin
“Testler Güvenilir Değildir: Ölçüm Güvenirliğine Yeterli Dikkat ve Güvenirlik Çalışmaları
İçin Örneklem Büyüklüğü” başlıklı makalesini değerlendirmişler ve Türk Eğitim Bilimleri
Dergisi Editörlerine raporlarını da vermişlerdir. Özetle, hakemler, Bademci’nin makalesi
hakkında “yayımlanması uygun değildir” yargısında bulunmuşlardır. Bu yazıda, hakemlerin
değerlendirme raporlarındaki yargılarının tümü Bademci tarafından incelenmiş ve
hakemlerin değerlendirme raporlarında bulunan yargılarındaki ciddi bilimsel hatalar veya
şaşırtıcı yanlılıklar, objektif [ya da bilimsel] ölçütlere dayalı olarak açıkça gösterilmiştir.
Kısaca, hakemlerin değerlendirme raporlarındaki tüm yargıları hatalıdır
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Editörleri tarafından görevlendirilmiş hakemlerden birisi
“test etme”, “ölçme”, “bellilendirme”, “değerlendirme” gibi bazı kavramları hatalı biçimde
kullanmaktadır. Yine, hakemlerden birisi Fisher’in z dönüşümünün kullanımı hususunda
hatalı yargılarda bulunmuştur. Diğer hakem ise, test uzunluğu ve örneklem büyüklüğü ile
ilgili hatalı bağlantılar kurmuş ve hatalı yargılarda bulunmuştur. Ayrıca bu çalışmada, iç
ölçütlere ve dış ölçütlere göre bir bilimsel makalenin nasıl değerlendirileceği ve “özdeşsiz”
[“özgün”] (Bloom ve diğerleri, 1956:162-184) kavramının neyi kapsadığı da açıklanmaya
çalışılmıştır.
Hakemlerin hataları Fisher’in z dönüşümü örneklem büyüklüğü güven aralığı güvenirlik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Sayı: 17 |