Bu makale İbn Sina’nın el-Adhaviyye fi’l-Me’âd
isimli risalesindeki görüşlerinin takdimi ve eleştirisini içermektedir. İbn
Sina meadın bedensel değil yalnızca ruhani olduğunu iddia edip
temellendirmektedir. O, bu iddiasını üç esas üzerine inşa etmektedir. Bu iddia
dirilişin ruhani oluşunun ğaybi delili, maddi yetersizlik delili ve nefsin
bedene muhtaç olmadığı öngörüleri üzerine inşa edilmektedir. Bu makalede gaybi
delilin açılımı yapılarak İbn Sina’nın iddiasına cevap verilmektedir. Maddi
yetersizlik deliline karşı dirilişin mahiyetinin yeni bir imkanla açıklanması
şeklindeki yeni bir yorum ve öneriyle İbn Sina’nın argümanlarına cevap
verilmiştir ve son olarak da nefsin bedene ihtiyacının bu dünyadaki imkanı gibi
öteki dünyada da mümkün olacağının imkanları üzerinde durularak karşı bir
argüman geliştirilmeye çalışılmıştır.
Meâd nefs nefs-i nâtıka mutlak gayb mukayyed gayb imkan beden
This article aims to give an outline and
provide a critique about the perspectives in a booklet named as al-adhawiyyah
fi’l-ma’ad written by Avicenna. He suggests that the maad or resurrection will
be merely spiritual, not corporeal. And he refers three points to support his
thesis. Thus his thesis is constructed on three arguments about spiritual resurrection:
the argument on which is based on invisible World and argument on material
insufficiency and the argument in which he argued that the nafs do not need to
the body. By this article it is argued against Avvicenna’s argument on unknown
world by reinterpreting it. As a response to the material incompleteness
argument it is tried to provide a new interpretation on the resurrection. And
the last counter argument is that how the nafs needs to corporeal body in this
World, it will need to the body in the life hereafter as well.
Maad resurrection nafs al-nafs al-natiqa absolute ghaib delimited ghaib contingency corporeal body
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Dosya Yazıları |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Aralık 2014 |
Gönderilme Tarihi | 5 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 29 |