Interdisciplinary learning improves cognitive skills and increases motivation for learning and teaching in higher education. Interdisciplinary education, which requires the collaboration of different disciplines, contributes to the development of students by integrating disciplinary knowledge and providing a multidimensional perspective. Thus, interdisciplinary education has become an alternative approach to discipline-centered education in higher education. Interdisciplinary learning is necessary for postmodern life because it eliminates the limitations of disciplinary education. The complex nature of the problems posed by postmodern life requires the collaboration of many disciplines. Current political, economic, social, religious, and legal issues are too complex to be solved from the perspective of a single discipline. Discipline-centered education may not be sufficient to provide solutions to current problems or to equip students with problem-solving skills. For this reason, this study reveals that interdisciplinary learning, which is increasing in higher education, can also be applied to higher religious education. The purpose of this study is to demonstrate the outcomes of interdisciplinary learning in higher religious education through a sample training. In the academic year 2023/2024, an interdisciplinary training was conducted on the common problems of theology and other disciplines, and the results were revealed through the views of 16 participants. The research was conducted as a case study by using the qualitative research method, and the research data were coded under four themes: (1) need for interdisciplinary learning in higher religious education, (2) disciplines associated with higher religious education, (3) outcomes of interdisciplinary learning, and (4) suggestions for interdisciplinary education. According to the research findings, the participants believe that courses in higher religious education have interdisciplinary content, that interdisciplinary education is necessary in higher religious education, and that interdisciplinary learning contributes to personal and professional development. It is recommended that studies be carried out using alternative approaches to improve higher religious education.
Religious education Higher education Higher religious education Interdisciplinary education Interdisciplinary learning
23AB17001
Yüksek öğretimde disiplinlinlerarası öğrenme, bilişsel becerileri geliştiren aynı zamanda öğrenme ve öğretme motivasyonunu artıran bir yaklaşımdır. Çeşitli disiplinlerin iş birliğini gerektiren disiplinlerarası eğitim yaklaşımı disipliner bilginin entegrasyonunu sağlaması ve çok yönlü bakış açısı kazandırması yönüyle öğrencilerin gelişimine katkı sağlamaktadır. Bu sebeple yüksek öğretimde disiplin merkezli eğitime alternatif olarak disiplinlerarası eğitim uygulamaları giderek artış göstermektedir. Disiplinlerarası öğrenme, disipliner eğitimin sınırlılıklarını ortadan kaldırarak günümüz yaşamı için bir gereklilik halini almıştır. Postmodern yaşamın sebep olduğu sorunların karmaşık doğası, çok sayıda disiplinden yararlanmayı gerektirmektedir. Günümüzdeki siyasi, ekonomik, toplumsal, dini ve hukuki meseleler tek disiplinin bakış açısıyla çözülemeyecek kadar karmaşıktır. Disiplin merkezli eğitim güncel sorunlara çözüm getirmek ve öğrencilere problem çözme becerisi kazandırmakta yetersiz kalabilmektedir. Bu sebeple yüksek öğretimde artış gösteren disiplinlerarası eğitim yaklaşımının yüksek din öğretiminde de uygulanabileceğini temellendirmeye çalışan bu araştırmanın amacı yüksek din öğretiminde disiplinlerarası öğrenmenin sonuçlarını örnek bir eğitimle ortaya koymaktır. İlahiyat ve diğer disiplinlerin ortak problemleri üzerine 2023-2024 öğretim yılında İlahiyat fakültesi öğrencileri ve mezunlarına yönelik disiplinlerarası bir eğitim uygulaması gerçekleştirilmiş ve eğitimin sonuçları 16 katılımcının görüşleriyle tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden biri olan görüşme yöntemi ile gerçekleştirilmiş ve durum çalışması olarak desenlenmiştir. Araştırmanın bulguları dört ana tema altında sunulmuştur: (1) Yüksek din öğretiminde disiplinlerarası öğrenme ihtiyacı, (2) ilahiyat eğitiminin ilişkili olduğu diğer disiplinler, (3) disiplinlerarası öğrenmenin sonuçları ve (4) disiplinlerarası eğitime ilişkin öneriler. Araştırmada katılımcıların yüksek din öğretiminde yer alan ders ya da ders içeriklerinin disiplinlerarası nitelikte olduğu, ilahiyat eğitiminde disiplinlerarası eğitimin gerekli olduğu, disiplinlerarası öğrenmenin kişisel ve mesleki gelişime katkı sağladığı yönünde görüş taşıdığı sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonunda, yüksek din öğretimini geliştirmeye yönelik alternatif yaklaşımların uygulanabilirliğini ortaya koyan benzer çalışmaların gerçekleştirilmesi önerilmiştir.
Din eğitimi Yüksek öğretim Yüksek din öğretimi Disiplinlerarası eğitim Disiplinlerarası öğrenme
Bu makale, 5. International Conference on Applied Research in Education isimli sempozyumda sözlü olarak sunulan ancak tam metni yayımlanmayan “Project on Interdisciplinary Teaching in Higher Religious Education” adlı tebliğin içeriği geliştirilerek ve kısmen değiştirilerek üretilmiş halidir.
Necmettin Erbakan Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi tarafından desteklenmiştir.
23AB17001
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Din Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 23AB17001 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 5 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 19 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 54 |