Bir meslek sadece yapılan iş olarak kalmamakta, o mesleğe yönelik meslek mensuplarının ve onların çocuklarının, toplumun, kültürün bakış açısından da etkilenmektedir. Modern zamanlarda bu meslek çok tartışmalı alan olan din olunca çok daha farklı anlamlar yüklenebilmekte ve çeşitli nazarlara neden olabilmektedir. Bu durum kimi zamanlar olumlu olarak karşımıza çıkarken kimi zaman da olumsuz olarak belirmektedir. Çalışmanın problem cümlesi “Din görevlisi çocuğu olmanın bireysel, toplumsal, dini, duygusal birçok yönden ne gibi durumlar ortaya çıkarmaktadır?” olarak belirlenmiştir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden anlatı araştırmasına göre tasarlanmıştır. Çalışma grubunu dört erkek, beş kadın toplam 9 din görevlisi çocuğu oluşturmaktadır. Din görevlisi çocuğu olmanın bireyin hayatında önemli etkileri bulunmaktadır. Bu etkiler kazanımlar ve olumsuzluklar adı altında iki ana temada incelenmiştir. Kazanımlar arasında dindarlık, liderlik ve sosyalleşme, güven ve sosyal ayrıcalıklar bulunmaktadır. Olumsuzluklar teması altında ise mahrumiyetler-kısıtlanmalar, duygular, kendiliğin engellenmesi ve din kayıtsızlık bulunmaktadır. Bu temaların ortaya çıkmasında koşul olarak dini bilgiye sahip olma ile sosyal yargı gelmektedir.
A profession is not only a job; it is influenced by the views of the members of the profession and their children, society and culture. In modern times, when this profession is religion, which is a very controversial field, very different meanings and viewpoints can be attributed. Sometimes this is positive, and sometimes it is negative. The research question of the study is “What are the individual, social, religious and emotional and so on consequences of being a child of a religious official?”. The research was designed according to narrative research, one of the qualitative research methods. The study group consists of 9 children of religious officials, four men and five women. Being a child of a religious official has important effects on an individual's life. These effects were examined under two main themes, namely advantages and disadvantages. Advantages include piety, leadership and socialization, trust and social privileges. Under the theme of disadvantages, there are deprivations-restrictions, emotions, inhibition of self, and religious indifference. Having religious knowledge and social judgment come as a condition for the emergence of these themes.
Religious education Religious official Mosque Child Transfer of status.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2022 |
Gönderilme Tarihi | 14 Haziran 2022 |
Kabul Tarihi | 24 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ESOGUIFD) Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.