Bu makalede Kudûrî’nin
Tecrîd adlı eseri çerçevesinde Sahâbî kavlinin fıkhî hükümlerin tespit
ve tercihinde delil olarak kullanılışı ele alınacaktır. Tecrîd’in, hilaf
türü bir eser olması sebebiyle hem hükümlerin tespitinde sahâbî kavli delilinin
nasıl ele alındığına hem de sahâbînin icma ettiği iddia edilen hususlar ile sahâbînin
ihtilaf ettiği hususlarda hangi görüşlerin neden tercih edildiğine, tercih
edilmeyenlerin de neden tercih edilmediğine dair sorulara da cevap bulmaya
çalışacağız. Ayrıca eserde yer aldığı kadarıyla Ebû Hanîfe’nin sahâbî kavlinin
dışına çıktığı iddia edilen meseleler de ele alınacaktır. Sahâbî kavli sadece
fıkhî hükümlerin tespit edilmesinde değil aynı zamanda nassların doğru
anlaşılmasında ve tearuz eden nassların tercihinde de delil olarak
kullanılmıştır. Makalede hem nasslar arası tercihte sahâbî kavlinin konumunu
hem de deliller arası sıralamadaki yerini ilgili eser çerçevesinde ortaya
koymaya çalışacağız.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2019 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ocak 2019 |
Kabul Tarihi | 14 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 10 |
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ESOGUIFD) Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.