Bu araştırmanın temel amacı, hastane yöneticilerinin girişimci kişilik özelliklerinin, hastanelerin kurumsal performansı üzerindeki etkisini tespit etmektir. Araştırmanın evrenini İstanbul ilinde faaliyet gösteren özel hastanelerin sahipleri, üst kademe yöneticileri ve orta kademe yöneticileri oluşturmuştur. Araştırmada nicel araştırma yönteminin kullanılmıştır. Veriler yüz yüze anket tekniği ile 430 kişiden toplanmıştır. Araştırmada kolayda örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS ve AMOS paket programları kullanılmıştır. Araştırma verilerine betimleyici istatistikler, keşfedici faktör analizi, doğrulayıcı faktör analizi ve yol analizi teknikleri kullanılmıştır. Açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri ile elde edilen bulgular, modelin geçerliliğinin sağlandığını göstermiştir. Açıklayıcı faktör analizi ile ortaya konulan yapı geçerliliği, doğrulayıcı faktör analizi ile sağlanmıştır. Geçerlilik ve güvenilirliğin sağlanması, yöneticilerin girişimci kişilik özelliklerinin, hastanelerin kurumsal performansına etkisindeki yapısal ilişkinin varlığını göstermektedir. Doğrulayıcı faktör analizi ve yol analizi sonuçlarına göre yöneticilerin girişimci kişilik özelliklerinin, hastanelerin kurumsal performansı üzerinde istatistiksel olarak ve anlamlı yönde bir etkisinin olduğu bulunmuştur. Bu araştırmanın sağlık sektöründe yeni girişimcilerin artmasına ve girişimcilik faaliyetlerinin teşvik edilmesine zemin oluşturması bakımından literatüre ve uygulamaya katkı sağlayacağı öngörülmektedir.
Girişimcilik Girişimci Kişilik Kurumsal Performans Sağlık Yöneticileri
Herhangi bir kurum desteklememiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Nisan 2022 |
Gönderilme Tarihi | 27 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.