Bu araştırma, beden eğitimi ve spor bölümü öğretmen adaylarının öğrenmeye ilişkin epistemolojik inançları ile öz-yeterlik algıları arasındaki ilişkiyi araştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada katılımcı grup basit seçkisiz örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenmiştir. Bu grup Türkiye’de farklı coğrafi bölgelerde yer alan yedi farklı üniversiteden 1135 beden eğitimi ve spor öğretmeni adayından oluşmaktadır. Katılımcıların görüşlerini belirlemek için “Öğrenmeye yönelik epistemolojik inanç” ve “Öğretmen öz-yeterlik” ölçekleri uygulanmıştır. Araştırmada SPSS 22.0 paket programı kullanılarak ölçek formlarından elde edilen veriler analiz edilmiştir. Öğretmen adaylarının öğrenmeye yönelik epistemolojik inanç ölçeğinde cinsiyet ve sınıf değişkenlerinde anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Öğretmen öz-yeterlik ölçeğinde ise sınıf değişkeninde anlamlı farklılıklar tespit edilmiş, ancak cinsiyet değişkeninde anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir. Öğretmeni adaylarının öğrenmeye yönelik epistemolojik inançları ile öğretmen öz-yeterlik inançlarının ortamala bir puan düzeyinde olduğu belirlenmiştir. Korelasyon analizi sonucunda aralarındaki ilişkinin pozitif yönde ve zayıf düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleği genel yeterliklerine sahip olmaları için öğretim programlarında öğretmen adaylarının yaparak yaşayarak öğrenmelerine daha çok yer verilecek değişiklikler yapılmalıdır. Öğretim programlarına öğretmen adaylarının bilimsel düşünme becerilerini geliştirecek etkinliklerin eklenmesi sağlanmalıdır.
Fırat Üniversitesi
FÜBAP BSY. 19.08
In this research, it was aimed to examine the relationship between epistemological beliefs toward learning and self-efficacy of prospective teachers studying in the physical education and sports teaching department. In the study, the sample group was determined using the simple random sampling method. This group consists of 1135 physical education and sports teacher candidates from seven different universities in different geographical regions in Turkey. “The epistemological beliefs toward learning” and “The teacher self-efficacy” scales were used to determine the opinions of the participant group. The analyzes of the data obtained from the scale forms were evaluated using the SPSS 22.0 package program. In the epistemological belief scale of the research, significant differences were determined in the gender and class variables of the prospective teachers. In the teacher self-efficacy scale, significant differences were found in the class variable, but no significant difference was found in the gender variable. Based on the results of this research, the epistemological beliefs of prospective physical education and sports teachers toward learning and teacher self-efficacy beliefs are moderate, and the relationship between them is positive and weak. Finally, the curricula should be altered to accommodate prospective teachers' learning by doing in order to develop their general competencies in teaching. The curriculum should include activities that will improve the scientific thinking skills of teacher candidates.
Epistemology Self-Efficacy Physical Education Pre-Service Teachers
FÜBAP BSY. 19.08
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | FÜBAP BSY. 19.08 |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ocak 2023 |
Gönderilme Tarihi | 2 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.