Lastik otomotiv endüstrisi için vazgeçilmez bir girdi kalemi olup birçok kullanıcıya bu sayede ulaşmaktadır. Otomotiv endüstrisi için olan önemi, geniş kitlelere ulaşan bir sektör olması, elde edilen nicel verilerin yorumlanıp perakende noktalarının büyüklüğünün katılımcı özelliği ve firma niteliği boyutunda analiz yapılması ve katılımcıların dağıtım kanallarından olan beklenti düzeylerini ölçüp hem lastik perakende noktalarına hem de dağıtıcılarına gelecekteki sektör planlarına katkı sağlayacak olması araştırmayı önemli kılmıştır.
Araştırma katılımcı özelliklerini, firma niteliklerini belirlemek ve bunları hem çalışılan firma hem de dağıtıcı büyüklüğünü belirleyen değişken boyutlarında analiz etmek ve perakende noktalarının dağıtıcılarına verdikleri önemlilik boyutlarına dair ölçümlemeler yapmayı amaçlamıştır. Belirtilen amaçlar doğrultusunda Konya bölgesinde faaliyet gösteren 137 firmadan 114’ü ile 01Eylül–20 Ekim 2016 tarihleri arasında yüz yüze görüşülerek, anket çalışması ile veriler toplanmış ve uygulamalı nicel bir araştırma yapılmıştır. Konya bölgesinde ve bu bölgedeki lastik perakende noktaları üzerinde yapılmış olmasını araştırmanın sınırlılıkları oluşturmuştur.
Katılımcı demografik özelliklerinden eğitim durumu, çalıştıkları firmanın büyüklüğünü belirleyen çalışan sayısına göre anlamlı farklık göstermiş olduğu, merkezi eğilim istatistik analizine göre dağıtım kanalı boyutunda finans, teknik ve ürün en fazla önemsenen olurken, reklam, sipariş ve sevkiyat en az önemsenen boyutları oluşturduğu sonucuna ulaşılmıştır. Lastik perakende firma işletmecilerine bir takım eğitim programlarına dahil olmalı ve dağıtıcıları finans teknik ve ürün boyutunda onları desteklemelerinin gerekli olduğu görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları, İşletme |
Bölüm | Düzeltme |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ocak 2023 |
Gönderilme Tarihi | 21 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.