Araştırmanın amacı, 8. Sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumları ile sınav kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu kamuya bağlı ortaokullarda öğrenim gören 282 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada ‘’Matematiğe Yönelik Tutum Ölçeği’’ ile “Sınav Kaygısı Envanteri” ölçeği kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde t-testi, ANOVA ve Korelasyon Analizi gibi çıkarımsal istatistikler SPSS 20.0 programıyla yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre ortaokul 8. Sınıf öğrencilerinin “Sınav Kaygısı” toplam puanı aritmetik ortalaması 2.29 hesaplanmıştır. Öğrencilerin sınav kaygısı ile cinsiyet arasındaki ilişkiye bakıldığında kız öğrencilerin lehine anlamlı fark görülmüştür. Öğrencilerin sınav kaygı düzeyleri ile ailenin gelir durumu, baba eğitim durumu, anne eğitim durumu ve matematik not ortalamaları arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Öğrencilerin “Matematik Tutum” toplam puanı aritmetik ortalaması 3.35 olarak bulunmuştur. Öğrencilere uygulanan matematik dersine yönelik tutum ölçeğine göre, öğrencilerin cinsiyet, ailenin gelir durumu, baba eğitim durumu, anne eğitim durumu faktörleri açısından anlamlı bir fark belirlenmemiştir. Öğrencilerin matematik tutum ölçeğine göre, matematik dersi not ortalaması 85.0 ve üzerinde olan öğrencilerin diğer öğrenciler ile arasında anlamlı bir fark görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 15 Eylül 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 20 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 8 Şubat 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.