Bu çalışmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının argümantasyon tabanlı öğrenme yaklaşımına ilişkin görüşlerinin tespit edilmesidir. Bu çalışma Ege Bölgesindeki bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde Fen Bilgisi öğretmenliği bölümünde öğrenim gören üçüncü sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın katılımcı grubu 48 kişiden oluşmaktadır. Katılımcı grupta yer alan 48 öğrencinin 36’sı kız (% 75), 12’si erkek (% 25) öğrencilerden oluşmaktadır. Katılımcı grup oluşturulurken ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın yürütüldüğü süreçte fen öğretimi laboratuvar uygulamaları 1 dersini alan fen bilgisi öğretmen adayları çalışmanın katılımcıları olarak belirlenmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan açık uçlu soruların bulunduğu argümantasyon tabanlı öğrenme yaklaşımı görüşler anketi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak oluşturulan ankette 5 adet açık uçlu soru bulunmaktadır. Verilerin analizi argümantasyon tabanlı yaklaşımın öğretmen adaylarında kalıcı ve etkili öğrenmeler oluşturduğu, öğretmen adaylarının fikirlerini rahatça ifade etmesi için uygun ortamların oluştuğu, öğretmen adaylarını araştırma ve sorgulamaya teşvik ettiğini fakat zaman sıkıntısı yaşadıklarını ortaya koymuştur.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2016 |
Gönderilme Tarihi | 14 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.