Özel
gereksinimli bireylerin eğitim süreçlerinde görev alan öğretmenlerin ve çocuk
gelişimi bölümünde öğrenim gören öğrencilerin, özel eğitime gereksinim duyan
bireylere ilişkin görüşlerinin önemli olduğu düşünülmektedir. Bu bağlamda çalışmanın
amacı, özel eğitim sınıf öğretmenlerinin ve çocuk gelişimi bölümünde öğrenim
görmekte olan öğrencilerin özel eğitime gereksinimi olan bireylere ilişkin
metaforik algılarını ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu 2015 – 2016
eğitim öğretim yılında Hakkari il Milli Eğitim Müdürlüğü’ ne bağlı kurumlarda
görev almakta olan 35 özel eğitim sınıf öğretmeni ve Hakkari Üniversitesi
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Çocuk Gelişimi Bölümünde öğrenim görmekte
olan 68 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma kapsamında, katılıcımalara, “Özel
eğitime gereksinimi olan birey bir evin………………dır ( dir, dur). Çünkü ………….”
şeklinde açık uçlu bir soru yönlendirilmiştir. Araştırmada ulaşılan metafor
seçimlerinin, ortak ve farklı yönleri, katılımcıların belirttiği sebeplere göre
incelenmiştir. Araştırmanın genel sonuçlarına göre, “bahçe” en fazla, “banyo”
ise en az tercih edilen metafor olarak tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2017 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.