Derslik dışı öğretim etkinliklerini en etkin gerçekleştirilebileceği ortamlardan bir tanesi de müzelerdir ve müzelerim eğitim amaçlı kullanımı yaygınlaşmaktadır. Müzelerin eğitim amaçlı kullanımında göz ardı edilmemesi gereken önemli bir boyutta ölme ve değerlendirme etkinliklerdir. Müzelerde gerçekleştirilecek ölçme ve değerlendirme etkinliklerinin müze öncesi, müzede ve müze sonrası olmak üzere üç aşamada sistematik bir şekilde gerçekleştirilmesi gerekmektedir. Müze öncesi aşamada öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyine, müzede aşamasında öğrencilerin süreçteki performanslarına müze sonrası aşama da ise öğrencilerin eğitim sonrasında ulaştıkları performans düzeyine ilişkin belirlemeler yapılır. Bu süreçte performans görevi, portfolyo, dereceli puanlama anahtarı, dereceleme ölçeği, kontrol listesi gibi araçlardan faydalanılabilir. Müzelerde gerçekleştirilecek ölçme ve değerlendirme etkinlikleri gerçek yaşam durumları ile ilişkili, üst düzey zihinsel süreçlere odaklı, okul müfredatı ile bağlantılı ve öğrencileri değerlendirme sürecine dahil edecek bir yapıda tasarlanmalıdır. Bu çalışmada müzeler eğitim ortamı olarak kullanıldığında gerçekleştirilecek ölçme ve değerlendirme etkinliklerinin temel yapısı açıklanmış ve örnek uygulamalar sunulmuştur.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ocak 2017 |
Gönderilme Tarihi | 29 Ağustos 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.