Bireylerin tasarruflarını yönetebilmesi, satın alma
ve ödeme alternatifleri arasında tercih yapabilmesi ve finansal planlama
yapabilmesi ancak finansal okuryazarlık ile mümkündür. Finansal okuryazarlık finansal bilgi,
finansal tutum ve davranışın birleşimi iken İslami
finansal okuryazarlık bireylerin İslami finansın temel mantığını anlama, İslami
finansal sistem hakkında bilgi sahibi olma ve karar verme yeteneği ile
ilgilidir. Bu çalışmanın amacı katılım bankalarının müşterilerinin İslami
finansal okuryazarlık seviyelerinin belirlenmesidir. Ayrıca İslami finansal
okuryazarlık düzeyinin demografik faktörlere göre farklılık gösterip
göstermediğinin belirlenmesi çalışmanın alt amaçları arasında yer almaktadır.
Araştırmanın evrenini, katılım bankalarında hesabı bulunan bireysel hesap
sahipleri oluşturmaktadır. Araştırma da örneklemeye gidilmiş ve kartopu örneklem yöntemi tercih
edilmiştir. Araştırma kapsamında elde edilen 401 anket formu SPSS 18 paket programı ile analiz edilmiştir.
Çalışma sonucunda katılım bankaları müşterilerinin İslami Finansal
Bilgi düzeylerinin ve İslami Finansal Okuryazarlık Düzeylerinin düşük olduğu
tespit edilmiştir. Ayrıca İslami
Finansal Bilgi Düzeyi ve İslami Finansal Okuryazarlık Düzeyinin cinsiyet, yaş,
eğitim seviyesi, meslek grubu ve gelir düzeyi göre anlamlı farklılık gösterdiği
sonuçlarına ulaşılmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 5 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.