Pozitif psikolojik
sermaye, temellerini pozitif psikoloji ve pozitif örgütsel davranış
yaklaşımlarından alan, çalışan verimliliğinin artışına olumlu yönde etki edecek
bir dizi nitelik olarak tanımlanan sermaye türüdür. Pozitif psikolojik
sermayenin bileşenleri özgüven, iyimserlik, umut, psikolojik dayanıklılık,
güven ve dışadönüklüktür. Pozitif psikolojik sermayenin çalışan verimliliğine
ve örgütsel davranışlara etkisi büyüktür. Dolayısıyla öğretmenlerin pozitif
psikolojik sermaye algılarının ortaya konması önemli görülmektedir. Yapılan bu
araştırmanın temel amacı öğretmenlerin pozitif psikolojik sermayelerine yönelik
algılarını incelemektir. Araştırma nicel yöntemle desenlenmiş betimsel tarama
modelindedir. Araştırmada öğretmen algılarını belirlemek amacıyla Tösten ve
Özgan (2014) tarafından geliştirilen ölçek kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini
Türkiye geneli, yedi coğrafi bölgeden en az ikişer il; gelişmişlik düzeyine
göre alt, orta ve üst sınırdan oluşan beşer il gözetilerek toplam 15 ilde 1750
öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin pozitif psikolojik
sermayelerine yönelik algılarının yüksek olduğu; medeni durumun, kıdemin,
yaşın, maaş memnuniyetinin, mezun olunan fakülte türünün, okul büyüklüğünün
psikolojik sermayeyi etkilediği görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Temmuz 2017 |
Gönderilme Tarihi | 18 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.