Rekabetin artması müşteri
sadakati konusunu daha önemli hale getirmiştir. İşletmeye bağlı müşteri kitlesi
oluşturmak ise müşteri memnuniyetinden geçmektedir. Satın aldığı üründen tatmin
olan kişiler firmanın sadık birer müşterisi olacaktır. Ürün kalitesi, imaj,
fiyat gibi faktörler müşteri memnuniyetini etkilemektedir. Bu çalışmanın amacı
müşteri memnuniyetini sağlayan faktörlerin saptanarak müşteri sadakati ile
memnuniyeti arasında nasıl bir ilişki olduğunun ortaya konulmasıdır. Bu amaç
doğrultusunda sadakat ve memnuniyet kavramları açıklanmakta ve aralarında ki
korelasyon ilişkisi gösterilmektedir. Çalışmada otomobil kullanıcıları üzerine
bir anket uygulanmış, müşteri sadakati ve memnuniyetine ilişkin tüketicilerin
algılarını belirleyen faktörler arasındaki ilişkiler ordinal değişkenli yapısal
eşitlik modellemesi kullanılarak açıklanmaya çalışılmıştır. Çıkan sonuçlara
göre araştırma modelinde yer alan aracı ve bağımsız değişkenlerin yeterli
olduğu, kalite, fiyat ve imaj gibi faktörlerin müşteri memnuniyeti üzerine
etkisi olduğu memnuniyetin müşteri sadakatine yol açtığı saptanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2019 |
Gönderilme Tarihi | 18 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.