Örgüt ortamlarında
insanın performansı ve psikolojisi üzerinde duran ‘psikolojik sermaye’
çalışanların tutum ve davranışları üzerinde etkilidir. Okul ortamlarında
bireyin mutluluk arayışı ile örgüt amaçlarının bütünleştirilmesi ise performans
artışında etkilidir. Dolayısıyla eğitim kurumlarında öğretmenleri başarıya
götürecek, mutlu edecek yönlerin takdir edilip desteklenmesi durumunda verimlilik
artışının sağlanacağı düşünülmektedir. Öğretmenlerin pozitif psikolojik sermaye
algısı ile okul mutluluğu arasındaki ilişkiyi incelemek için yapılan bu
araştırma nicel yöntemli olup ilişkisel tarama modelindedir. Araştırmanın
örneklemini Gaziantep Nizip ilçesinde kamu okullarında görev yapan 312 öğretmen
oluşturmaktadır. Araştırma sonuçlarında; öğretmenlerin pozitif psikolojik
sermaye algılarının çok yüksek olduğu, okul mutluluğunun yüksek olduğu;
aralarında yüksek düzeyde pozitif yönde anlamlı ilişkinin olduğu; psikolojik
sermaye algısının okul mutluluğunu pozitif yönde anlamlı yordadığı ve %46
açıkladığı görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 27 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.