Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÇALIŞAN MEMNUNİYETİNE ETKİ EDEN FAKTÖRLER: OTELLERE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2020, , 812 - 827, 01.04.2020
https://doi.org/10.17755/esosder.637991

Öz




Konaklama
işletmelerinde iş döngüsünün sağlanabilmesi, misafirin işletmeden mutlu
ayrılması, işletme sürekliliğinin sağlanması, işletmenin büyümesi gibi konular
personeli memnun etmekle doğrudan ilişkilidir. Bu nedenle personel memnuniyeti
oldukça önemli bir konu olarak literatürde ele alınmaktadır. Bu araştırma Van
ilinde faaliyet gösteren 4 ve 5 yıldızlı konaklama işletmelerinde çalışan personelin
memnuniyetlerine etki eden faktörleri incelemek amacı ile gerçekleştirilmiştir.
Araştırmada anket tekniği ile veriler elde edilmiştir. Araştırmada kullanılan
ölçek, farklı yazarlar tarafından daha önce kullanılan, geçerliliği ve
güvenilirliği test edilmiş olan, çalışanların memnuniyetine etki eden
faktörleri belirlemeye yönelik hazırlanmış bir ölçektir. Kolayda örneklem
yöntemi ile toplamda 110 anket toplanmıştır. SPSS 24 programı kullanılarak farklılık
ve frekans analizleri yapılmıştır. Araştırma sonucunda eğitim durumu, alınan
maaş ve turizm sektöründeki çalışma süresi kapsamında farklılıklar tespit
edilmiştir. Çalışanların memnuniyetini belirleyen faktörlere ilişkin
ortalamalara bakıldığında, çalışanların genel olarak memnun oldukları sonucuna
ulaşılmıştır.




Kaynakça

  • Avcıkurt, C. ve Arslan, Y. (1999). "Konaklama İşletmelerinde Yorgunluk Faktörünün İşgücü Verimliliğine Etkisi". Standard Dergisi, (452), 48-54.
  • Çavuş, Ş., Ege, Z. ve Çolakoğlu, O. E. (2009). Türk Turizm Tarihi Yapısal ve Sektörel Gelişim. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Davras, Ö. ve Gülmez, M. (2013). "Otel İşletmelerinde Çalışan Memnuniyetine Etki Eden Faktörler: Kemer-Lara-Belek-Side-Alanya Bölgelerinde Bir Çalışma". Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 24(2), 167-184.
  • Eskildsen, J. K. ve Dahlgaard, J. J. (2000), “A Casual Model for Employee Satisfaction”, Total Quality Management, 11(8), 1081-1094.
  • Gün, G. (2016)." Bitlis İli Otel İşletmelerindeki Personelin Motivasyon Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Alan Araştırması". Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(1), 189-206.
  • Hoffman, K. D. ve Ingram, T. N. (1992). Service Provider Job Satisfaction and Customer. Journal of Services Marketing, 6(2), 68-78.
  • Işık, C. ve Meriç, S. (2015). "Otel Yöneticilerinin Bireysel Yenilikçi Kapsamında Değerlendirilmesi: Van İli Örneği". Girişimcilik ve İnovasyon Yönetimi Dergisi, 4(1), 1-16.
  • İbiş, S. ve Batman, O. ( 2017 ) “Otel İşletmelerinde Çalışanların Memnuniyetine Etki Eden Faktörler Üzerine Bir Araştırma”, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 5(4), 264-279.
  • Kırel, Ç. (1999). "Esnek Çalışma Saatleri Uygulamalarında Cinsiyet, İş Tatmini ve İş Bağlılığı İlişkisi". İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 28(2), 115-136.
  • Koys, D. J. (2001). “The Effects Of Employee Satisfaction, Organizational Citizenship Behavior and Turnover on Organizational Effectiveness: A Unit-Level, Longitudinal Study”, Personnel Psychology, 54(1), 101-114.
  • Güllüce A. Ç., Bozkurt Ö. ve Meriç, S. (2017). Örgütsel Adalet Algısının İç Girişimci Davranışlar İle İlişkisi: Otel Yöneticilerine Yönelik Bir Araştırma, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 13, 39-50.
  • Mitchell, T. R. (1982). "Motivation: New Directions for Theory, Research, and Practice". Academy Of Management Review, 7(1), 80-88.
  • Örücü, E. ve Esenkal, F. (2005). "Konaklama İşletmelerinde İş Gören Tatminini Etkileyen Faktörler (Bandırma ve Erdek Örneği)". Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(14), 141-166.
  • Öztürk, Y. ve Seyhan, K. (2005). "Konaklama İşletmelerinde Sunulan Hizmet Kalitesinin Artırılmasında İşgören Eğitiminin Yeri ve Önemi". Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 121-143.
  • Reichel, A. ve Pizam, A. (1984). "Job Satisfaction, Lifestyle and Demographics of US Hospitality Industry Workers-Versus Others". International Journal of Hospitality Management, 3(3), 123-133.
  • Sabuncuoğlu, Z. (1987 ). Çalışma Psikolojisi, Bursa: Uludağ Üniversitesi Basımevi.
  • Sinha, E. (2013). “A Research Work on Employee Satisfaction Measurement with Special Reference to Surat KRIBHCO”, International Journal of Modern Engineering Research, 3(1), 523-529.
  • Şahin, L., Bacak, B. ve Güler, M. (2015). "Çalışan Memnuniyetinin Sağlanmasında Temel Dinamikler: Dışsal Faktörlerin Çalışanların Memnuniyet Algıları Üzerindeki Etkilerine Yönelik Bir Alan Araştırması". İş, Güç: Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 17(2), 28-44.
  • Yüksel, Ö.( 2000). İnsan Kaynakları Yönetimi, Ankara: Gazi Kitapevi.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Psikolojide Davranış-Kişilik Değerlendirmesi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sağbetullah Meriç 0000-0003-1949-623X

Yusuf Babur Bu kişi benim 0000-0002-6059-2437

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2020
Gönderilme Tarihi 24 Ekim 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Meriç, S., & Babur, Y. (2020). ÇALIŞAN MEMNUNİYETİNE ETKİ EDEN FAKTÖRLER: OTELLERE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 19(74), 812-827. https://doi.org/10.17755/esosder.637991

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.