Bu araştırmada üniversite öğrencilerinde psikolojik yardım almaya ilişkin tutumun ve psikolojik yardım alma niyetinin bazı demografik değişkenlere (cinsiyet, sınıf düzeyi, fakülte türü, romantik ilişki durumu, daha önce psikolojik yardım alma, yardım alınan uzman türü, yardımın yararlılığı) göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi’nde öğrenim görmekte olan 884 (514 kız, 370 erkek) lisans öğrencisi oluşturmaktadır. Psikolojik Yardım Almaya İlişkin Tutum Ölçeği, Psikolojik Yardım Alma Niyeti Envanteri ve Kişisel Bilgi Formu kullanılarak elde edilen araştırma verileri t-testi ve ANOVA ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarıyla üniversite öğrencilerinin psikolojik yardım almaya ilişkin tutum ve psikolojik yardım alma niyeti puanlarının cinsiyet, sınıf düzeyi, fakülte, romantik ilişki durumu, daha önce psikolojik yardım alma, yardımın yararlılığına ilişkin görüş değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterdiği bulunmuştur. Katılımcıların %81,9’u öğrenim gördükleri üniversitelerinde Psikolojik Danışmanlık Merkezinin gerekli olduğunu ifade etmişlerdir. Bununla birlikte psikolojik yardım almaya ilişkin tutum ve psikolojik yardım alma niyetinin yardım alınan uzman türüne göre farklılaşmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen bulgular ilgili literatür çerçevesinde tartışılmıştır.
Psikolojik yardım almaya yönelik tutum psikolojik yardım almaya ilişkin niyet üniversite öğrencisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2021 |
Gönderilme Tarihi | 27 Şubat 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.