2013’te yenilenen Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği ortaöğretimlerde geleneksel ölçme araçlarına ek olarak öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor alanlardaki becerilerini kullanmasını ve geliştirmesini sağlayacak performans görevlerine de yer vermiştir. Bu araştırmanın amacı performans görevlerine ilişkin öğrenci görüşlerinin belirlenmesi ve değerlendirilmesidir. Araştırmanın örneklemini 2014-2015 eğitim yılı güz döneminde Trabzon’un Of ilçesinde bulunan iki ortaöğretim okulunun 9. sınıflarında okuyan 80 öğrenci oluşturmuştur. Veriler, tarama ve mülakat formu kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin analizinde, betimsel analiz ve içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlara göre; Öğrenciler performans görevlerini; performans görevlerinin rahat ortamda hazırlanması, yazılı ve çoktan seçmeli sınavların öğrencide stres yaratması, yüksek not almaları ve ders ortalamaları yükseltmeleri sebepleriyle yazılı sınav ve çoktan seçmeli sınava göre daha çok tercih ettikleri sonucu bulunmuştur. Öğrencilerin yarısına yakını Performans görevlerinin kendilerini aktifleştirdiğini, bilgi ve araştırma becerilerini arttırdığını, çalışmalarında daha dikkatli olmalarını sağladığını belirtirmiştir. Diğer öğrenciler ise performans hazırlama sürecinin zor, yorucu, sıkıcı ve kaygı verici olduğu gibi olumsuz duygular ifade ederek yazılı sınavlar ve performansların çokluğunun üzerlerine aşırı yük yüklediği için zamanı yetiştirmekte çok zorlandıklarını ifade etmişlerdir
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ocak 2017 |
Gönderilme Tarihi | 22 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 16 Sayı: 60 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.