The aim of this
study is to determine the views of academics and preservice teachers on the
contents of Pedagogical Training Course (PTC) considering the learning
theories- constructivist, cognitive, behavioristic, humanistic learning-
through methodological pluralism. Within this aim Rash and Maxqda analyses area
used to reach both qualitative and quantitative results. The data collected
from qualitative and quantitative aspects is analyzed considering a case study.
The working group consists of academics at Universities of Kilis 7 Aralık,
Gaziantep, Mardin Artuklu and Bartın during 2015 and 2016 academic year. There
are also preservice teachers in the working group who study at departments of
classroom teaching, pre-school teaching, social sciences teaching, Science
teaching and Turkish Language teaching at Kilis 7 Aralık University. Data
collection tool is developed by the researcher for both qualitative and
quantitative dimensions. As a result of the research, the most qualified PTC
content is found to be ITMD and TPM while the least is MA. The results are
expected to contribute to the process of preparing PTC contents. The Council of
Higher Education is suggested to consider views of academics and preservice
teachers for well-prepared contents.
Bu çalışma öğretim üyeleri ile öğretmen
adaylarının, pedagojik formasyon eğitimi ders içeriklerini metodolojik
çoğulculuk bağlamında Davranışçı, Bilişsel, Yapılandırmacı ve Hümanist öğrenme
kuramlarına göre incelemelerini amaçlamaktadır. Hem nitel hem de nicel boyut
içeren çalışmada Rasch ve Maxqda programları kullanılarak durum çalışmasına
uygun davranılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 2015-2016 akademik yılında
Kilis 7 Aralık Üniversitesi; Gaziantep Üniversitesi; Mardin Artuklu
Üniversitesi ve Bartın Üniversitesinde görev yapan öğretim üyeleri ile Kilis 7
Aralık Üniversitesi Muallim Rıfat Eğitim Fakültesi Sınıf, Okul Öncesi, Sosyal
Bilgiler, Fen Bilgisi ve Türkçe Öğretmenliği bölümlerindeki öğretmen
adaylarının oluşmaktadır. Nitel ve nicel veri toplama aracı olarak araştırmacı
tarafından hazırlanan “Pedagojik Formasyon Eğitimi Ders içeriklerini
Değerlendirme Formu” ile Görüşme formu” kullanılmıştır. Çalışma sonunda, en
nitelikli ders içeriğine sahip derslerin öğretim teknolojileri ve materyal
tasarımı ile öğretim ilke ve yöntemleri olduğu; ölçme ve değerlendirmenin ise
en düşük nitelikte içeriğe sahip olduğu anlaşılmıştır. Bu sonuçların
Yükseköğretim Kurulunun (YÖK) pedagojik formasyon ders içeriklerini
oluştururken öğretim üyeleri ve öğretmen adaylarının görüşleri doğrultusunda
içeriği geliştirme çalışmaları yapmalarına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Pedagojik formasyon eğitimi ders içerikleri öğrenme kuramları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Temmuz 2017 |
Gönderilme Tarihi | 29 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 16 Sayı: 62 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.