Recent technological developments have forced more
information to be produced when compared to the last years, and have also changed
the lifestyles of individuals, their needs of acquiring knowledge and the way
they think. Educational institutions are the most affected by the globalization
that emerges parallel to such technological developments. Accordingly, the use
of technologies accessible at anytime and anywhere by such institutions and
individuals has been increased in order to be effective and productive. In this
study, it was investigated how transformation with technology process based on
distance education could be applied in a higher education institution in
Turkey. With this purpose, it was discussed the possibility of using the same
steps in the other higher education institutions by explaining the overall
process of switching to distance education and managing the change, and its
effects to the institution, administrators and teaching staff. According to the
results, it was obtained that opinions of administrators who had a key role in
transforming with technology were important in the process of change, and
administrators and instructors acting with the same strategy influenced the
success of transformation.
Change Transformation Management Higher Education Distance Education
Bilgi ve iletişim
teknolojilerinin geliştiği son yıllarda geçmiştekinden daha fazla bilgi
üretilirken yaşanan bu gelişmeler bireylerin hayat tarzlarını, bilgiyi elde
etmekteki ihtiyaç durumlarını ve düşüncelerini değiştirmektedir. Teknolojinin
gelişimine paralel olarak ortaya çıkan değişimler sonunda küreselleşmeden en
çok eğitim kurumları etkilenmektedir. Her an bireylerin yanında olan teknolojik
aletler, kurum ve bireylerin gelişim yolunda etkin ve üretken bir yapıya sahip
olmaları için e-öğrenme araçlarının kullanımını da artırmaktadır. Bu çalışmada,
Türkiye’de bir yükseköğretim kurumunda teknoloji ile dönüşümün uzaktan eğitim
tabanlı olarak nasıl uygulanabileceği araştırılmıştır. Bu bağlamda uzaktan
eğitime geçiş ve değişim yönetimi süreci, sürecin kuruma, yöneticilerine,
öğretim elemanlarına etkileri, elde edilen verilerin Türkiye’de yükseköğretimde
yer alan başka kurumlarda da kullanılabilecek bir süreç modeli olup olmadığının
tartışılması amaçlanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre teknoloji ile
dönüşümde kilit role sahip olan okul yöneticilerinin yaklaşımlarının değişim
sürecinde önem taşıdığı, okul yöneticilerinin ve öğretim elemanlarının aynı
strateji doğrultusunda hareket etmelerinin araştırma konusu üniversitede gerçekleştirilen
dönüşümün başarısını etkilediği görülmüştür.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 3 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 16 Sayı: 63 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.