Bu araştırmanın amacı, sınıf ve Türkçe öğretmeni
adaylarının yazma kaygılarını çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırma, 2016-2017 eğitim yılı güz döneminde
Karadeniz Teknik Üniversitesi Sınıf ve Türkçe Öğretmenliği programında okumakta
olan 521 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanması, analizi
ve yorumlanmasında karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda,
öğretmen adaylarının yazma kaygılarını belirlemek için ‘Yazma Kaygısı Ölçeği’ kullanılmıştır.
Nitel boyutunda ise adaylarla yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır.
Nicel bulgular uygun istatistiksel tekniklerle analiz edilirken nitel
bulguların analizinde betimsel analizden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda,
öğretmen adaylarının yazma kaygılarının
düşük düzeyde olduğu, yazma kaygılarında cinsiyet, program, akademik ortalama
değişkenlerinin etkili olmadığı, sınıf seviyesi değişkeninin ise etkili olduğu görülmüştür.
Ayrıca öğretmen adaylarıyla yapılan görüşmelerde genel olarak yazmayı
sevmedikleri ve yazmayla ilgili kaygı yaşadıkları sonucuna ulaşılmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 29 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 16 Sayı: 64-Ek Sayı |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.