Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM PROGRAMLARINDA ‘UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMASINA’ YÖNELİK ‘EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ’ AKADEMİSYENLERİNİN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2017, Cilt: 16 Sayı: 64-Ek Sayı, 1616 - 1627, 01.12.2017
https://doi.org/10.17755/esosder.328632

Öz

Bu
araştırma, eğitim bilimleri bölümü lisansüstü eğitim programlarında ‘uzaktan
eğitim uygulamasına’ yönelik akademisyen görüşlerinin incelenmesini
amaçlamaktadır. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden biri olan durum
çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışma grubu, amaçlı örnekleme yöntemlerinden
ölçüt örnekleme yöntemi kullanılarak oluşturulmuştur. Bu doğrultuda Eğitim
Bilimleri Bölümü’nde (PDR, EPÖ ve EYD) görev yapan akademisyenler ile
görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanmasında araştırmacılar
tarafından geliştirilen yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veri
kaybını önlemek için ses kayıt cihazı kullanılmış, cihazdan alınan veriler
NVIVO 10.0 paket programında analiz edilmek üzere deşifre edilmiştir. Verilerin
değerlendirilmesinde hem betimsel analiz hem de içerik analiz yapılmış,
katılımcıların ifade ettikleri çarpıcı fikirleri sık sık doğrudan alıntılar ile
verilmiştir. Araştırma sonucunda akademisyenlerin uzaktan eğitime yönelik
tutumlarının genel olarak olumsuz olduğu ve genel anlamda uzaktan eğitimin
geleneksel yüz yüze eğitimin gölgesinde kaldığı bulgulanmıştır.

Kaynakça

  • Akturan, U. (2013). Nitel araştırmalarda örnekleme. T. Baş, & U. Akturan içinde, Nitel Araştırma Yöntemleri (s. 195-208). Ankara: Seçkin.
  • Alper, A., & Deryakulu, D. (2008). Web ortamlı probleme dayalı öğrenmede bilişsel esneklik düzeyinin öğrenci başarısı ve tutumları üzerindeki etkisi. Eğitim ve Bilim, 33(148), 49-63.
  • Austin, E. K. (2009). Limits to technology-based distance education in MPA curricula. Journal of Public Affairs Education, 161-176.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri (18.baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Carr, S. (2000). A university moves to require distance courses. Chronicle of Higher Education, 47(8), 48-49.
  • Çelen, Fatma Kübra, Aygül Çelik, & Süleyman Sadi Seferoğlu. "Analysis of teachers’ approaches to distance education." Procedia-Social and Behavioral Sciences 83 (2013): 388-392.
  • Çelik, F. (2016). Comparing distance education versus traditional education in Engineering Management Masters Program: Sakarya University Sample. IFAC-PapersOnLine, 49(29), 305-309.
  • Erişti, S. D., Şişman, E., & Yıldırım, Y. (2008). İlköğretim Branş Öğretmenlerinin Web Destekli Öğretim İle İlgili Görüşlerinin İncelenmesi. İlköğretim Online, 7(2).384-400.
  • Glesne, C. (2013). Nitel Araştırmaya Giriş (çev. A. Ersoy, P. Yalçınoğlu) Ankara: Anı Yayınları.
  • Gonzalez, C. (2009). Conceptions of, and approaches to, teaching online: a study of lecturers teaching postgraduate distance courses. Higher Education, 57(3), 299-314.
  • Horzum, M. B., Özkaya, M., Demirci, M., & Alpaslan, M. (2013). Türkçe uzaktan eğitim araştırmalarının incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2).79-100.
  • Kaya, Z., Erden, O., Çakır, H., & Bağırsakçı, N. B. (2004). Uzaktan eğitimin temelleri dersindeki uzaktan eğitim ihtiyacı ünitesinin web tabanlı sunumunun hazırlanması. The Turkish Online Journal of Educational Technology–TOJET, 3(3). 165-175.
  • Korkmaz, Ö., & Tunç, S. (2010). Mesleki-teknik eğitim öğretmenlerinin bilgisayar ve internet temelli öğretim materyallerinden yararlanmaya ilişkin görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3). 263-276.
  • Larreamendy-Joerns, J., & Leinhardt, G. (2006). Going the distance with online education. Review of educational research, 76(4), 567-605.
  • Liu, O. L. (2012). Student evaluation of instruction: In the new paradigm of distance education. Research in Higher Education, 53(4), 471-486.
  • Moore, M. G., & Kearsley, G. (2011). Distance education: A systems view of online learning. Cengage Learning.
  • Salmon, G. (2002). E-tivities: The key to active online learning. London: Kogan Page.
  • Şad, S. N., Göktaş, O., & Bayrak, I. (2014). A comparison of student views on Web-based and face-to-face higher education. Turkish Online Journal of Distance Education, 15(2), 209-226.
  • Tuncer, M., & Tanaş, R. (2011). Akademisyenlerin Uzaktan Eğitim Programlarına Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi (Fırat ve Tunceli Üniversiteleri Örneği). Ilkogretim Online, 10(2). 776-784.
  • Türker, H. ve Yaylak, E. (2011). İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretiminde İnternet Tabanlı Öğretim Yönteminin Ders Başarısına Etkisi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 153-168.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (8. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yurdakul, B. (2015). Uzaktan eğitim. Demirel, Ö. (ed.) Eğitimde Yeni Yönelimler içinde (s.271-288), Ankara: PegemAkademi.

THE VIEWS OF ACADEMICIANS IN 'DEPARTMENT OF EDUCATIONAL SCIENCES' ABOUT 'DISTANCE EDUCATION APPLICATION' AT POST-GRADUATE EDUCATION PROGRAMS

Yıl 2017, Cilt: 16 Sayı: 64-Ek Sayı, 1616 - 1627, 01.12.2017
https://doi.org/10.17755/esosder.328632

Öz

This
research aims to investigate thoughts of academicians on ‘distance education
application’ in postgraduate programs of educational sciences department. In
the study ‘case study model’ which is one of qualitative research models was
used. Research group was constructed using criterion sampling that is one of
the purposive sampling methods. Therefore interviews were conducted with
academicians in Educational Sciences Department. Semi structured interview form
designed by researchers were used to collect data. A voice recorder device were
used in order to prevent data loss, then datas collected from the device were
decoded to analyze them in NVIVO 10.0 package programme. Both descriptive
analysis and content analysis were made. Impressive sentences of participants
often were given with direct citations. As a result of the study it was found
that thoughts of academisians about distance learning  are generally negative, and distance learning
is overshadowed by traditional face to face education. 

Kaynakça

  • Akturan, U. (2013). Nitel araştırmalarda örnekleme. T. Baş, & U. Akturan içinde, Nitel Araştırma Yöntemleri (s. 195-208). Ankara: Seçkin.
  • Alper, A., & Deryakulu, D. (2008). Web ortamlı probleme dayalı öğrenmede bilişsel esneklik düzeyinin öğrenci başarısı ve tutumları üzerindeki etkisi. Eğitim ve Bilim, 33(148), 49-63.
  • Austin, E. K. (2009). Limits to technology-based distance education in MPA curricula. Journal of Public Affairs Education, 161-176.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri (18.baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Carr, S. (2000). A university moves to require distance courses. Chronicle of Higher Education, 47(8), 48-49.
  • Çelen, Fatma Kübra, Aygül Çelik, & Süleyman Sadi Seferoğlu. "Analysis of teachers’ approaches to distance education." Procedia-Social and Behavioral Sciences 83 (2013): 388-392.
  • Çelik, F. (2016). Comparing distance education versus traditional education in Engineering Management Masters Program: Sakarya University Sample. IFAC-PapersOnLine, 49(29), 305-309.
  • Erişti, S. D., Şişman, E., & Yıldırım, Y. (2008). İlköğretim Branş Öğretmenlerinin Web Destekli Öğretim İle İlgili Görüşlerinin İncelenmesi. İlköğretim Online, 7(2).384-400.
  • Glesne, C. (2013). Nitel Araştırmaya Giriş (çev. A. Ersoy, P. Yalçınoğlu) Ankara: Anı Yayınları.
  • Gonzalez, C. (2009). Conceptions of, and approaches to, teaching online: a study of lecturers teaching postgraduate distance courses. Higher Education, 57(3), 299-314.
  • Horzum, M. B., Özkaya, M., Demirci, M., & Alpaslan, M. (2013). Türkçe uzaktan eğitim araştırmalarının incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2).79-100.
  • Kaya, Z., Erden, O., Çakır, H., & Bağırsakçı, N. B. (2004). Uzaktan eğitimin temelleri dersindeki uzaktan eğitim ihtiyacı ünitesinin web tabanlı sunumunun hazırlanması. The Turkish Online Journal of Educational Technology–TOJET, 3(3). 165-175.
  • Korkmaz, Ö., & Tunç, S. (2010). Mesleki-teknik eğitim öğretmenlerinin bilgisayar ve internet temelli öğretim materyallerinden yararlanmaya ilişkin görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3). 263-276.
  • Larreamendy-Joerns, J., & Leinhardt, G. (2006). Going the distance with online education. Review of educational research, 76(4), 567-605.
  • Liu, O. L. (2012). Student evaluation of instruction: In the new paradigm of distance education. Research in Higher Education, 53(4), 471-486.
  • Moore, M. G., & Kearsley, G. (2011). Distance education: A systems view of online learning. Cengage Learning.
  • Salmon, G. (2002). E-tivities: The key to active online learning. London: Kogan Page.
  • Şad, S. N., Göktaş, O., & Bayrak, I. (2014). A comparison of student views on Web-based and face-to-face higher education. Turkish Online Journal of Distance Education, 15(2), 209-226.
  • Tuncer, M., & Tanaş, R. (2011). Akademisyenlerin Uzaktan Eğitim Programlarına Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi (Fırat ve Tunceli Üniversiteleri Örneği). Ilkogretim Online, 10(2). 776-784.
  • Türker, H. ve Yaylak, E. (2011). İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretiminde İnternet Tabanlı Öğretim Yönteminin Ders Başarısına Etkisi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 153-168.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (8. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yurdakul, B. (2015). Uzaktan eğitim. Demirel, Ö. (ed.) Eğitimde Yeni Yönelimler içinde (s.271-288), Ankara: PegemAkademi.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Kaya

Canan Çitil Akyol Bu kişi benim

Ramazan Özbek

Ezlam Pepeler

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 15 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 16 Sayı: 64-Ek Sayı

Kaynak Göster

APA Kaya, M., Çitil Akyol, C., Özbek, R., Pepeler, E. (2017). LİSANSÜSTÜ EĞİTİM PROGRAMLARINDA ‘UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMASINA’ YÖNELİK ‘EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ’ AKADEMİSYENLERİNİN GÖRÜŞLERİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 16(64-Ek Sayı), 1616-1627. https://doi.org/10.17755/esosder.328632

Cited By











   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.