Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

LİSE ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK DERSİNE YÖNELİK UMUTSUZLUK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2018, Cilt: 17 Sayı: 65, 195 - 206, 07.01.2018
https://doi.org/10.17755/esosder.316163

Öz

Bu çalışmanın
amacı, lise öğrencilerinin matematik dersine yönelik umutsuzluk düzeylerinin
bazı değişkenlere göre incelemektir. Bu amaç doğrultusunda veri toplama aracı
olarak, öğrencilerin matematik dersine yönelik umutsuzluk düzeylerini
belirlemek için araştırmacılar tarafından matematik dersine uyarlanan Beck
Umutsuzluk Ölçeği ve öğrenciler hakkında gerekli bilgileri toplamak için
araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Çalışma
2016-2017 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın
örneklemini, Bitlis ili Tatvan ilçesindeki bir Anadolu lisesinde okuyan
öğrenciler arasından rastlantısal olarak seçilen toplam 287 öğrenci
oluşturmaktadır. Toplanan verilerin analizi için bağımsız örneklem t-testi ve varyans
analizi kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre, öğrencilerin umutsuzluk
düzeylerinin hafif düzeyde olduğu, cinsiyet, sınıf seviyesi ve okul dışı
matematik eğitimi alma durumuna göre öğrencilerin umutsuzluk düzeyleri arasında
anlamlı farklılıklar olmadığı, ancak matematik başarısına göre istatistiksel
olarak anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca elde edilen
sonuçlara dayalı olarak bazı öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • Referans1 Prof . Dr. Şemsettin Dursun, Batman Üniversitesi, dursun72@gmail.com Referans2 Prof.Dr. Tunay Bilgin, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Referans3 Doç.Dr.Cahit Pesen, Siirt Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Cahit.pesen@gmail.com
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cahit Taşdemir

Yayımlanma Tarihi 7 Ocak 2018
Gönderilme Tarihi 26 Mayıs 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 17 Sayı: 65

Kaynak Göster

APA Taşdemir, C. (2018). LİSE ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK DERSİNE YÖNELİK UMUTSUZLUK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17(65), 195-206. https://doi.org/10.17755/esosder.316163

                                                                                                                                                                          21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.