Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

INVESTIGATIONOF FACTORS AFFECTING TRAFFIC ACCIDENTS BY STRUCTURAL EQUATION MODELLING

Yıl 2018, Cilt: 17 Sayı: 66, 837 - 850, 15.04.2018
https://doi.org/10.17755/esosder.391299

Öz

Traffic accidents are one of the major problems of
many countries for many years as mortal, injured and materially damaged
accidents despite the technological advances. Traffic accidents are caused by driver
and vehicle, weather conditions, pedestrians, road and environment
characteristics related factors.
In this
direction, the factors and effects that affect traffic accidents are examined.
In the study, 934 mortality, injured and materially damaged accident data that
occurred for the period 2010-2015 were used in Ankara. Dependent and
independent variables were determined among the factors causing the accident
and the relationship between these variables was analyzed by the structural
equation model. As a result of the analysis, it was determined that the location
and position of the boiler, accident type, weather conditions, road and
environment characteristics, driver factor variables affected the accident
result within the scope of the research model.

Kaynakça

  • Lee, J. Y., Chung, J. H., & Son, B. (2008). “Analysis of traffic accident size for Korean highway using structural equation models”, Accident Analysis & Prevention, 40(6), pp.1955-1963.Lee, J., Chae, J., Yoon, T., & Yang, H. (2018). “Traffic accident severity analysis with rain-related factors using structural equation modeling–A case study of Seoul City”, Accident Analysis & Prevention, 112, pp.1-10.Kartal, M., Kutlar, A. ve Beğen, A. (2011). “Lojistik regresyon tekniği ile trafik kazalarını etkileyen risk faktörlerinin incelenmesi: Sivas, Kayseri, Yozgat örneği”, Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt:7, Sayı:2, ss.45-68.

TRAFİK KAZALARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN YAPISAL EŞİTLİK MODELİ İLE İNCELENMESİ

Yıl 2018, Cilt: 17 Sayı: 66, 837 - 850, 15.04.2018
https://doi.org/10.17755/esosder.391299

Öz

Trafik
kazaları ölümlü, yaralanmalı ve maddi hasarlı olarak geçmişten günümüze kadar önemli
problemlerden biridir. Trafik kazaları genellikle sürücü ve araç, hava
şartları, yol ve çevre özelliklerine bağlı nedenlerle meydana gelmektedir. Bu
doğrultuda trafik kazalarını etkileyen faktörler ve etkileri incelenmiştir. Çalışmada
Ankara ilinde 2010-2015 yılları arasında meydana gelen ölümlü, yaralanmalı ve
maddi hasarlı kaza verileri kullanılmıştır. Kazaya neden olan faktörler
arasındaki bağımlı ve bağımsız değişkenler belirlenerek yapısal eşitlik modeli
ile analiz edilmiştir. Analiz sonucunda araştırma modeli kapsamında, kazanın yeri ve konumu, kaza türü, hava
şartları, yol ve çevre özellikleri, sürücü faktörü değişkenlerinin kaza
sonucunu etkilediği tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Lee, J. Y., Chung, J. H., & Son, B. (2008). “Analysis of traffic accident size for Korean highway using structural equation models”, Accident Analysis & Prevention, 40(6), pp.1955-1963.Lee, J., Chae, J., Yoon, T., & Yang, H. (2018). “Traffic accident severity analysis with rain-related factors using structural equation modeling–A case study of Seoul City”, Accident Analysis & Prevention, 112, pp.1-10.Kartal, M., Kutlar, A. ve Beğen, A. (2011). “Lojistik regresyon tekniği ile trafik kazalarını etkileyen risk faktörlerinin incelenmesi: Sivas, Kayseri, Yozgat örneği”, Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt:7, Sayı:2, ss.45-68.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hakan Eygü

Yayımlanma Tarihi 15 Nisan 2018
Gönderilme Tarihi 7 Şubat 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 17 Sayı: 66

Kaynak Göster

APA Eygü, H. (2018). TRAFİK KAZALARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN YAPISAL EŞİTLİK MODELİ İLE İNCELENMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17(66), 837-850. https://doi.org/10.17755/esosder.391299

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.