Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SİNEMADA ÜRÜN YERLEŞTİRME; ANADOLU KARTALLARI ÖRNEĞİ

Yıl 2018, Cilt: 17 Sayı: 67, 1159 - 1166, 20.07.2018
https://doi.org/10.17755/esosder.373785

Öz

2011 yılında en çok izlenen Türk filmleri listesi içerisinden
basit tesadüfi örnekleme yoluyla seçilen Anadolu Kartalları filmi içerisinde
ürün yerleştirme incelemesi yapılmıştır. Ürün yerleştirmesi tablosu üzerinden
hangi markaların; ne kadar süre ve nasıl gösterildiği, hangi oyuncular
tarafından olumlu ya da olumsuz kullanıldığı, logosunun anlaşılabilir olup
olmadığı incelenmiştir. Böylelikle 2011 yılında en çok izlenen Türk filmleri
içerisinde ürün yerleştirmenin nasıl yapıldığı ortaya konmaya çalışılmıştır. 

Kaynakça

  • Akgül, D. (2013). Dizi ve Filmlerde Ürün Yerleştirmeye Tüketicinin Bakışı,12. Ulusal İşletmecilik Kongresi, 02-04 Mayıs 2013, 593-606.
  • Argan M., Nurtanış Velioğlu, M. ve Tokay Argan, M. (2007). “Marka Yerleştirme Stratejilerinin Hatırlama Üzerine Etkisi: ‘GORA’ Filmi Üzerine Araştırma”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi www.e-sosder.com, C: 6, S: 19, 159-178.
  • Arslan, Eylem (2011).Hollywood A.Ş. sunar: ürün yerleştirme, İstanbul: Beta
  • Aydın, D. ve Orta, N. (2009), “Sinemanın Reklam Aracı Olarak Kullanımı ‘Türk Filmlerinde Marka Yerleştirme Uygulamaları”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, S:36, 7-23.
  • Balasubramanian S. K. (1994). “Beyond Advertising and Publicity: Hybrid Messages and Public Policy Issues”. Journal of Advertising, Sayı: 23, 29-46.
  • Baş, A. (2013), Ürün Yerleştirme ve TV Dizilerinde Uygulamaları Üzerine Bir Araştırma, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Çakır, V. ve Kınıt, E. (2014). “TV Dizilerinde Ürün Yerleştirme ve Sponsorluğun Sonuçları”, Global Media Journal: TR Edition, Yeditepe Üniversitesi, C: 5, S: 9, 19-47.
  • Erol, Ö. (2012). “Ürün Yerleştirmeye Yönelik Tutum ve Yerleştirilen Ürünlere Yönelik Davranışların Sosyalleşme Araçları İle Açıklanması”, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Fetvacı, Z. (2008), Hollywood ve Türk Sinemasında Ürün Yerleştirme: 2006 Yılı Türk ve Hollywood Filmlerinin Karşılaştırmalı İçerik Analizi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, İstanbul
  • Keskin, H. D. ve Kurtuldu, H. S. (2017). “Tüketicilerin Dizi Filmlerinde Yer Alan Ürün Yerleştirmeye Yönelik Tutumları Üzerine Bir Araştırma”, Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, C: 8, S: 20, 206-228.
  • Liu, Su-Houn - Chen-Huei Chou - Hsiu-Li Liao (2015), “An Exploratory Study of Product Placement in Social Media”, Internet Research, 25(2), pp.300-316.
  • Öztürk, S. ve Okumuş, A. (2013), “Ürün Yerleştirmeye Yönelik Tüketici Tutumlarının Pazar Bölümlerine Göre İncelenmesi”, Bülent Ecevit Üniversitesi Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, C:9, S:18, 133-155.
  • Russell C. A. (1998), “Toward A Framework of Product Placement: Theoretical Propositions”. Advances in Consumer Research, Sayı: 25, 357-362.
  • Taşkaya, Merih (2009), “1980’lerden 2000’lere Türk Sinemasında Ürün Yerleştirme Uygulamalarında Görülen Nicel Değişim”, Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, S: 29, 103-132.
  • Tığlı, Mehmet (2004). Bir aktör olarak markalar: ürün yerleştirme, İstanbul: Türkmen
  • Tokgöz, A. (2009). “Tüketicilerin Sinema Filmlerindeki Ürün Yerleştirmelere İlişkin Tutumlarına Yönelik Bir Araştırma”, Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Tüzün Ateşalp, S. ve Taşdemir, B. (2014), “Ürün Yerleştirme ve Editoryal İçerik İle İlgili Artan Kaygılar: Türkiye’de Televizyon Draması Sektörü Örneği”, Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi, S: 21, 51-78.
  • Yolcu, E. (2003a). Sinema filmlerinde ürün yerleştirme: Sigarada gizli reklam, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı:17, 417-429.
  • Yolcu, E. (2003b), “Sinema Filmlerinde Ürün Yerleştirme (Gizli Reklam): 1997 Yılında Amerikan Filmleri Üzerinde Yapılan Bir İçerik Analizlerinin Vizontele Filmi Üzerine Uygulanması”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi, S: 17, 449-463.
  • Yolcu, Ergün: (2004). Bir halkla ilişkiler yöntemi olarak ürün yerleştirme: Halkla ilişkiler sektörünün ürün yerleştirme pratiklerine bakışı, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı:20, 297-300.
  • Yolcu, E. (2004), “Yeni Dönem Bağımsız Türk Sinemasında Ürün Yerleştirme Kavramı: Nuri Bilgi Ceylan’ın Üçlemesi Üzerine Ürün Yerleştirme Kavramının İncelenmesi”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi, S: 19, 489-499.

PRODUCT PLACEMENT IN CINEMA; THE EXAMPLE OF “ANATOLIAN EAGLES”

Yıl 2018, Cilt: 17 Sayı: 67, 1159 - 1166, 20.07.2018
https://doi.org/10.17755/esosder.373785

Öz

Kaynakça

  • Akgül, D. (2013). Dizi ve Filmlerde Ürün Yerleştirmeye Tüketicinin Bakışı,12. Ulusal İşletmecilik Kongresi, 02-04 Mayıs 2013, 593-606.
  • Argan M., Nurtanış Velioğlu, M. ve Tokay Argan, M. (2007). “Marka Yerleştirme Stratejilerinin Hatırlama Üzerine Etkisi: ‘GORA’ Filmi Üzerine Araştırma”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi www.e-sosder.com, C: 6, S: 19, 159-178.
  • Arslan, Eylem (2011).Hollywood A.Ş. sunar: ürün yerleştirme, İstanbul: Beta
  • Aydın, D. ve Orta, N. (2009), “Sinemanın Reklam Aracı Olarak Kullanımı ‘Türk Filmlerinde Marka Yerleştirme Uygulamaları”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, S:36, 7-23.
  • Balasubramanian S. K. (1994). “Beyond Advertising and Publicity: Hybrid Messages and Public Policy Issues”. Journal of Advertising, Sayı: 23, 29-46.
  • Baş, A. (2013), Ürün Yerleştirme ve TV Dizilerinde Uygulamaları Üzerine Bir Araştırma, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Çakır, V. ve Kınıt, E. (2014). “TV Dizilerinde Ürün Yerleştirme ve Sponsorluğun Sonuçları”, Global Media Journal: TR Edition, Yeditepe Üniversitesi, C: 5, S: 9, 19-47.
  • Erol, Ö. (2012). “Ürün Yerleştirmeye Yönelik Tutum ve Yerleştirilen Ürünlere Yönelik Davranışların Sosyalleşme Araçları İle Açıklanması”, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Fetvacı, Z. (2008), Hollywood ve Türk Sinemasında Ürün Yerleştirme: 2006 Yılı Türk ve Hollywood Filmlerinin Karşılaştırmalı İçerik Analizi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi, İstanbul
  • Keskin, H. D. ve Kurtuldu, H. S. (2017). “Tüketicilerin Dizi Filmlerinde Yer Alan Ürün Yerleştirmeye Yönelik Tutumları Üzerine Bir Araştırma”, Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, C: 8, S: 20, 206-228.
  • Liu, Su-Houn - Chen-Huei Chou - Hsiu-Li Liao (2015), “An Exploratory Study of Product Placement in Social Media”, Internet Research, 25(2), pp.300-316.
  • Öztürk, S. ve Okumuş, A. (2013), “Ürün Yerleştirmeye Yönelik Tüketici Tutumlarının Pazar Bölümlerine Göre İncelenmesi”, Bülent Ecevit Üniversitesi Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, C:9, S:18, 133-155.
  • Russell C. A. (1998), “Toward A Framework of Product Placement: Theoretical Propositions”. Advances in Consumer Research, Sayı: 25, 357-362.
  • Taşkaya, Merih (2009), “1980’lerden 2000’lere Türk Sinemasında Ürün Yerleştirme Uygulamalarında Görülen Nicel Değişim”, Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, S: 29, 103-132.
  • Tığlı, Mehmet (2004). Bir aktör olarak markalar: ürün yerleştirme, İstanbul: Türkmen
  • Tokgöz, A. (2009). “Tüketicilerin Sinema Filmlerindeki Ürün Yerleştirmelere İlişkin Tutumlarına Yönelik Bir Araştırma”, Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Tüzün Ateşalp, S. ve Taşdemir, B. (2014), “Ürün Yerleştirme ve Editoryal İçerik İle İlgili Artan Kaygılar: Türkiye’de Televizyon Draması Sektörü Örneği”, Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi, S: 21, 51-78.
  • Yolcu, E. (2003a). Sinema filmlerinde ürün yerleştirme: Sigarada gizli reklam, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı:17, 417-429.
  • Yolcu, E. (2003b), “Sinema Filmlerinde Ürün Yerleştirme (Gizli Reklam): 1997 Yılında Amerikan Filmleri Üzerinde Yapılan Bir İçerik Analizlerinin Vizontele Filmi Üzerine Uygulanması”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi, S: 17, 449-463.
  • Yolcu, Ergün: (2004). Bir halkla ilişkiler yöntemi olarak ürün yerleştirme: Halkla ilişkiler sektörünün ürün yerleştirme pratiklerine bakışı, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı:20, 297-300.
  • Yolcu, E. (2004), “Yeni Dönem Bağımsız Türk Sinemasında Ürün Yerleştirme Kavramı: Nuri Bilgi Ceylan’ın Üçlemesi Üzerine Ürün Yerleştirme Kavramının İncelenmesi”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Hakemli Dergisi, S: 19, 489-499.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gökhan Bak

Osman Vedüd Eşidir

Yayımlanma Tarihi 20 Temmuz 2018
Gönderilme Tarihi 2 Ocak 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 17 Sayı: 67

Kaynak Göster

APA Bak, G., & Eşidir, O. V. (2018). SİNEMADA ÜRÜN YERLEŞTİRME; ANADOLU KARTALLARI ÖRNEĞİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17(67), 1159-1166. https://doi.org/10.17755/esosder.373785

                                                                                                                                                                          21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.