Bu araştırma, kavram karikatürlerinin kullanımının
ilköğretim 4. Sınıf öğrencilerinin Matematik dersindeki başarıları üzerindeki
etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya
2016-2017 eğitim öğretim yılı, güz döneminde, Kocaeli ili Dilovası ilçesindeki
bir ilkokula devam eden toplam 56 dördüncü sınıf öğrencisi katılmıştır. Araştırma
öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen modelinde tasarlanmıştır.
Araştırmada 4. Sınıf Matematik Programında yer alan “tonu keşfetme ve zaman
içinde ölçme” ünitesinde yer alan “ağırlık ölçüleri” deney grubunda öğretim materyali
olarak kavram karikatürleri kullanılarak, kontrol grubunda ise programa sadık
kalınarak işlenmiştir. Öğrencilere program öncesinde ve sonrasında 24 soruluk
akademik başarı testi öntest-sontest olarak uygulanmıştır. Veriler SPSS 18 kullanılarak, Mann
Whitney U- Testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi ile analiz edilmiştir. İstatistiksel analizler sonucunda, ön-test
sonuçları açısından gruplar arasında anlamlı bir fark çıkmazken; sontest
sonuçlarına göre; deney grubundaki öğrenciler kontrol grubundaki öğrencilere
göre daha başarılı olmuştur. Bulgular, kavram karikatürleri ile desteklenerek
yapılan öğretimin sadece programa dayalı öğretime göre daha etkili olduğunu
göstermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 16 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 17 Sayı: 67 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.