Bu araştırmanın amacı, PISA 2012
uygulamasına katılan farklı matematik yeterlik düzeyindeki Türkiye, Yunanistan,
Portekiz ve Şanghay’daki 15 yaş grubu öğrencilerin bilgi iletişim teknolojileri
aşinalıklarının; öğrencilerin okul türü, sosyo-ekonomik düzey ve cinsiyetlerine
göre sınıflama doğruluklarını incelemektir. Araştırma korelasyonel araştırma
olarak yürütülmüş olup, araştırma sorularını yanıtlamak için çok değişkenli
varyans analizi (MANOVA) ve diskriminant fonksiyon analizi kullanılmıştır.
Araştırma sonuçlarına göre; genel olarak BİT aşinalık düzeyinin en yüksek
Portekiz’de olduğu, ikinci sırada bazı alt boyutlarda Türkiye’nin bazı alt
boyutlarda Yunanistan’ın yer aldığı, son sırada ise Şanghay’ın yer aldığı
bulunmuştur. Matematik dersinde bilgi iletişim teknolojileri kullanımında
Türkiye’nin diğer ülkelere göre manidar olarak yüksek indeks değerlerine sahip
olduğu bulunmuştur. Diskriminant fonksiyon analizi sonuçlarına göre; Türkiye,
Yunanistan, Portekiz ve Şanghay’da sırasıyla okul türüne göre %60.9, %83.6,
%61.2, %54; sosyo-ekonomik düzeye göre %56, %48.6, %50.2, %55.6; cinsiyetlere
göre %64.2, %58.4, %65.2, %57.5 sınıflama doğruluğu elde edilmiştir. Her ülkede
okul türü, sosyo-ekonomik düzey ve cinsiyetlere göre sınıflama doğruluğu
maksimum şans kriterine eşit veya bu kriterin üzerindedir. Bu sonuçlar; her
ülkede okul türü, sosyo-ekonomik düzey ve cinsiyetlere göre elde edilen
farkları desteklemekte ve yordayıcıların manidar olduğunu göstermektedir.
PISA Bilgi İletişim Teknolojileri Aşinalığı Diskriminant Fonksiyon Analizi
The aim of this research is to examine the
classification accuracy of the familiarity of information communication
technologies of Turkey, Greece, Portugal and Shanghai at different mathematics
competence levels of 15 years old students participating in PISA 2012
application according to school type, socio-economic level and genders. The
model of the research was correlational and multivariate analysis of variance
(MANOVA) and discriminant function analysis were used to answer the research
questions. According to the results of the research; it was found that the
level of familiarity with ICT was the highest in Portugal in general, while in
some sub-dimensions Turkey was found to be Greece in some sub-dimensions, and
Shanghai in the last place. In the use of information communication
technologies in mathematics lesson, it is found that Turkey has high index
values according to the other countries. According to the results of
discriminant function analysis; 60.9%, 83.6%, 61.2%, 54% in Turkey, Greece,
Portugal and Shanghai, respectively. 56%, 48.6%, 50.2%, 55.6% according to the
socio-economic level; 64.2%, 58.4%, 65.2%, 57.5% classification accuracy was
obtained according to gender. In each country, the classification accuracy by
school type, socio-economic level and gender is equal to or above the maximum
chance criteria. These results; it supports the differences in school type,
socio-economic level and gender in each country and shows that predictors are
the significant.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 23 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 17 Sayı: 68 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.