Günümüzde görsel
faktörlerin siyasi lider imajına olan etkisi üzerine çeşitli çalışmalar
yapılmaktadır. Sosyal medyanın son siyasal kampanyalarda liderler tarafından
daha çok kullanıldığı ve özellikle görsel içerikli paylaşımların tercih
edildiği bilinmektedir. Bu bağlamda siyasi liderler seçmenin zihninde olumlu
imajlar edinmek için sosyal medya hesaplarında fotoğraf paylaşmaya ayrı bir
önem vermektedir. Böylece liderlerin seçmeniyle fotoğraf üzerinden bir iletişim
dili kurmaya çalıştığı ifade edilebilir. Fotoğraflarda sunulan liderlerin
kıyafet tercihleri, beden dilleri gibi birçok görsel özellikleri zaman zaman
medyada gündem oluşturabilmekte ve bunlar seçmenlerin algılarına etki
edebilmektedir. Görünürlüğe katkı sağlayan sosyal medya araçları sayesinde, liderler
mesajlarını kolayca ve hızlıca paylaşabilmekte ve kamusu da onları yakından
tanıyabilmektedir. Bu çalışmada fotoğrafın liderlerin imajı üzerindeki rolü
göstergebilimsel olarak araştırılmıştır. Bu amaçla 16 Şubat 2017- 15 Nisan 2017
tarihleri arasında Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın, Başbakan Binali
Yıldırım’ın, Cumhuriyet Halk Partisi lideri Kemal Kılıçdaroğlu’nun ve
Milliyetçi Hareket Partisi lideri Devlet Bahçeli’nin sosyal medya hesaplarında
paylaşılan fotoğrafları analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucu olarak; liderlerin
imajları genelde eşitlikçi, tarafsız, güçlü, dürüst, samimi, sevgi
dolu ve geleneksel olarak
belirlenmiştir
Siyasal İletişim Lider İmajı Fotoğraf Sosyal Medya Göstergebilim Halkoylaması
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2019 |
Gönderilme Tarihi | 18 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 18 Sayı: 69 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.