ÖZ
Geçmişe
oranla şimdi’yi yeni kodlamalı bir kültürel kapsam ya da kapsamlarla
karakterize eden bir dünyada yaşıyoruz. Sanatsal kimlik ve göstergelerin
yeniden inşa edildiği, teknolojik hız ve sürekliliğin olağanlaştığı, bilimin
teknolojik keşif ve buluşlarla yeniden inşa edildiği ve kültürde üretim ve
tüketim bağlamlarında dinamik kılınan günlük yaşam motivasyonlarının
çözümlenmeye çalışıldığı bir çerçeve; kuşkusuz eğitimi, özellikle de görsel
sanatlar eğitimini temel kavram ve olguları açısından yeniden tartışmaya ve
değerlendirmeye açmaktadır.
Görsel
sanatlar eğitimi, konumu gereği çocukların duygusal özeliklerinin ortaya
çıkarılmasında ve yaratıcılıklarının geliştirilmesinde önemli bir yere
sahiptir. Bunun yanında çocuğa müdahalede bulunmadan hayal gücünün
geliştirilmesi ve özgür anlatım kazanımlarının sağlanması bakımından oldukça
elverişli bir derstir. Öte yandan görsel sanatlar eğitimi alan
bireyler,yaratıcı yeteneklerinin gelişiminin yanı sıra toplumsal duyarlılık ve
çevre bilinci de edinirler.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 18 Sayı: 71 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.