Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 18 Sayı: 71, 1089 - 1102, 15.07.2019
https://doi.org/10.17755/esosder.454344

Öz

Kaynakça

  • ALEXANDER, Robin R., ‘‘TheGhost of Creativity in Art Education’’, Art Education, Vol.34, No.4 (Jun., 1981), pp.28-30.
  • BEATTIE, Donna K. (2000). “Creativity in Art: TheFeasibility of AssessingCurrentConceptions in The School Context”,Assessment in Education, 7/2, ss.175-192.
  • COVIINGTON, Martin V., ‘‘TeachingforCreativity: SomeImplicationsfor Art Education’’, Studies in Art Education, Vol.9, No.1 (Autumn, 1967), pp.18-32.
  • FATT, James PoonTeng. (2000). ‘FosteringCreativity in Education’. EducationVol. (Chula Vista) 120 No:4 p:744-757.
  • HARRISSON, G. B., ‘‘Technological Creativity at School’’, Paedagogica Europaea, Vol.6, The Changing School Curriculum in Europe (1970-1971), pp. 135-147.
  • KIRIŞOĞLU, O. (2014). Sanat Bir Serüven. Ankara: Pegem Akademi.
  • MURRAY, Joan J. (1983). “Art, Creativityand The Quality of Education”,Deadalus, 112/3, ss. 129-147.
  • ÖZSOY, V. (2007) . Görsel Sanatlar Eğitimi, Ankara: Gündüz Eğitim Ve Yayıncılık.
  • PARLATIR, İ., GÖZAYDIN, N., ZÜLFİKAR, H., AKSU, T., TÜRKMEN, S., ve YILMAZ, Y. (1998). Türk Dil KurumuTürkçe Sözlük,(8.Baskı), Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi.
  • SAN, İ. (2004). Sanat ve Eğitim,Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • SEVİNÇ, Doç. Dr. Müzeyyen. (2004). Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitiminde Oyun, İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • STRIKER, S. (2005). Çocuklarda Sanat Eğitimi, (1.Baskı),(Çev. Azize Akın),İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • SUNGUR, N. (1997). Yaratıcı Düşünce, (2.Baskı), İstanbul: Evrim Yayınları.
  • WRIIGHT, Jim, ‘‘The Artist, the Art Teacher, andMisplacedFaith: Creativityand Art Education’’, Vol.43, No.6 (Nov., 1990), pp. 50-57.

TÜRKİYE'DE İLK VE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN YARATICILIKLARININ GELİŞTİRİLMESİNDE GÖRSEL SANATLAR EĞİTİMİNİN ÖNEMİ

Yıl 2019, Cilt: 18 Sayı: 71, 1089 - 1102, 15.07.2019
https://doi.org/10.17755/esosder.454344

Öz

ÖZ



Geçmişe
oranla şimdi’yi yeni kodlamalı bir kültürel kapsam ya da kapsamlarla
karakterize eden bir dünyada yaşıyoruz. Sanatsal kimlik ve göstergelerin
yeniden inşa edildiği, teknolojik hız ve sürekliliğin olağanlaştığı, bilimin
teknolojik keşif ve buluşlarla yeniden inşa edildiği ve kültürde üretim ve
tüketim bağlamlarında dinamik kılınan günlük yaşam motivasyonlarının
çözümlenmeye çalışıldığı bir çerçeve; kuşkusuz eğitimi, özellikle de görsel
sanatlar eğitimini temel kavram ve olguları açısından yeniden tartışmaya ve
değerlendirmeye açmaktadır.



Görsel
sanatlar eğitimi, konumu gereği çocukların duygusal özeliklerinin ortaya
çıkarılmasında ve yaratıcılıklarının geliştirilmesinde önemli bir yere
sahiptir. Bunun yanında çocuğa müdahalede bulunmadan hayal gücünün
geliştirilmesi ve özgür anlatım kazanımlarının sağlanması bakımından oldukça
elverişli bir derstir. Öte yandan görsel sanatlar eğitimi alan
bireyler,yaratıcı yeteneklerinin gelişiminin yanı sıra toplumsal duyarlılık ve
çevre bilinci de edinirler.



Bu çalışma nitel bir
araştırma olup ilk ve orta okul öğrencilerinin yaratıcılıklarının
geliştirilmesinde görsel sanatlar eğitiminin önemini ve konumunu belirlemeyi
amaçlamaktadır. Çalışma ile çocuğun yaratıcılık eğitimi bağlamında görsel
sanatlar eğitiminden etkili ve verimli bir biçimde yararlanılabileceği
kanıtlanmış olacaktır. Ayrıca çalışmanın sonunda yaratıcı düşünceler
üretebilen, bağımsız kararlar verebilen, farklı düşüncelere saygı duyabilen
bireyler yetiştirme hedefleri bağlamında görsel sanatlar 

Kaynakça

  • ALEXANDER, Robin R., ‘‘TheGhost of Creativity in Art Education’’, Art Education, Vol.34, No.4 (Jun., 1981), pp.28-30.
  • BEATTIE, Donna K. (2000). “Creativity in Art: TheFeasibility of AssessingCurrentConceptions in The School Context”,Assessment in Education, 7/2, ss.175-192.
  • COVIINGTON, Martin V., ‘‘TeachingforCreativity: SomeImplicationsfor Art Education’’, Studies in Art Education, Vol.9, No.1 (Autumn, 1967), pp.18-32.
  • FATT, James PoonTeng. (2000). ‘FosteringCreativity in Education’. EducationVol. (Chula Vista) 120 No:4 p:744-757.
  • HARRISSON, G. B., ‘‘Technological Creativity at School’’, Paedagogica Europaea, Vol.6, The Changing School Curriculum in Europe (1970-1971), pp. 135-147.
  • KIRIŞOĞLU, O. (2014). Sanat Bir Serüven. Ankara: Pegem Akademi.
  • MURRAY, Joan J. (1983). “Art, Creativityand The Quality of Education”,Deadalus, 112/3, ss. 129-147.
  • ÖZSOY, V. (2007) . Görsel Sanatlar Eğitimi, Ankara: Gündüz Eğitim Ve Yayıncılık.
  • PARLATIR, İ., GÖZAYDIN, N., ZÜLFİKAR, H., AKSU, T., TÜRKMEN, S., ve YILMAZ, Y. (1998). Türk Dil KurumuTürkçe Sözlük,(8.Baskı), Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi.
  • SAN, İ. (2004). Sanat ve Eğitim,Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • SEVİNÇ, Doç. Dr. Müzeyyen. (2004). Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitiminde Oyun, İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • STRIKER, S. (2005). Çocuklarda Sanat Eğitimi, (1.Baskı),(Çev. Azize Akın),İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • SUNGUR, N. (1997). Yaratıcı Düşünce, (2.Baskı), İstanbul: Evrim Yayınları.
  • WRIIGHT, Jim, ‘‘The Artist, the Art Teacher, andMisplacedFaith: Creativityand Art Education’’, Vol.43, No.6 (Nov., 1990), pp. 50-57.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hasan Baltacı 0000-0001-8634-3378

Metin Eker 0000-0003-3898-9371

Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2019
Gönderilme Tarihi 17 Ağustos 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 18 Sayı: 71

Kaynak Göster

APA Baltacı, H., & Eker, M. (2019). TÜRKİYE’DE İLK VE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN YARATICILIKLARININ GELİŞTİRİLMESİNDE GÖRSEL SANATLAR EĞİTİMİNİN ÖNEMİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18(71), 1089-1102. https://doi.org/10.17755/esosder.454344

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.