İletişim bilginin, fikirlerin, duyguların, becerilerin,
vb. belirli araçlar kullanılarak iletilmesidir. Kitle iletişim araçları olarak
nitelendirilen bu araçlar her türlü iletinin (mesajın) alıcıya (hedefe) ulaşmasını
sağlar. Tarihsel açıdan bakıldığında sürekli bir teknolojik gelişim sürecinden
geçen bu araçlar popüler kültürün yaygınlaşmasını sağlar. Kitle iletişim
araçları, endüstrileşmiş ya da bu yolda mesafe almaya çalışan toplumlarda pek
çok açıdan merkezi bir öneme sahiptir. Bu durum, insanların kültürel
gereksinimlerini bütünüyle medya aracılığı ile edindiği anlamına gelmez. Ancak
bu, modern yaşamın vazgeçilmezleri arasında kendine yer bulan kitle iletişim
araçlarının, insanların deneyimlerini anlamlı bir biçimde örgütlemeleri ve bir
düzene sokmaları açısından önemli bir kaynak olduğu gerçeğini de değiştirmez (Erol, 2002: 46). İletişim çalışmalarında
medyanın kavramlaştırılmasında uzun süre etkili olan tekyönlü (monopolistic) ve
ademi-merkeziyetçi (de-centralization) medya olmak üzere iki temel analiz
kategorisi bulunur (Manuel, 1993: 2). Son
yılların gözde iletişim teknolojisi olan internet ise bu geleneksel ikili kategoriyi
bir yandan birleştirip diğer yandan da sınırlarını değiştirerek genişletir. Bu makale, söz konusu çerçevede metin
olgusunu ele alan bir tartışma yapmayı ve buradan hareketle de İzmir’li bir
metal grubu olan Gates of Eternity’nin Judged to Execution
adlı müzik videosu özelinde bir analiz gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 18 Sayı: 71 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.