Bu
araştırmanın amacı devlet okullarında görev yapan öğretmenlerin hayat boyu
öğrenme yeterliliklerine ilişkin görüşlerini belirlemektedir. Araştırma nitel
bir durum çalışmasıdır. Çalışma grubunu Sivas il merkezinde görev yapan 479
öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama sürecinde araştırmanın amacına yönelik
olarak çalışma grubunda yer alan öğretmenlere yüz yüze görüşme yaparak bilgi
verilmiş, daha sonra öğretmenlerden yarı yapılandırılmış görüşme formunu yazılı
olarak doldurmaları istenmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme formu Avrupa
birliği tarafından belirlenen 6 hayat boyu öğrenme yeterliliğinden oluşmaktadır.
Uygulama sonucu 433 öğretmenden dönüş sağlanmış ve elde edilen veriler içerik
ve betimsel analiz yöntemiyle değerlendirilmiştir. Araştırma bulgularına göre
katılımcılar, hayat boyu öğrenme yeterlilikleri olan anadilde iletişim
yeterlikleri, yabancı dilde iletişim yeterlikleri, matematiksel ve
bilim-teknolojide temel yeterlikler, dijital yeterlikler, öğrenmeyi öğrenme
yeterlikleri, girişimcilik yeterlikleri ile ilgili olarak genellikle olumlu
görüşler belirtmişlerdir. Ancak özellikle okulların fiziki yetersizliklerine,
okul paydaşlarının ilgisizliğine ve hayat boyu öğrenme kavramının yeterince
anlaşılamamasına bağlı olarak olumsuz görüşlerde ortaya çıkmıştır.
Hayat boyu öğrenme hayat boyu öğrenme yeterlilikleri nitel araştırma
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 21 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 18 Sayı: 71 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.