Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MÜZİK EĞİTİMİ ÇALIŞTAYLARINA İLİŞKİN MÜZİK ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ (AFYONKARAHİSAR İLİ ÖRNEĞİ)

Yıl 2020, Cilt: 19 Sayı: 73, 186 - 205, 26.01.2020
https://doi.org/10.17755/esosder.512561

Öz

Çalıştaylar,
bir meslek alanında uzman olanların bilgi, fikir ve tecrübelerini planlı bir
şekilde sözlü ya da uygulamalı çalışmalar yoluyla paylaştıkları çalışmalardır.
Ülkemizde öğretmenlere yönelik mesleki gelişim çalışmaları genellikle yeni
eğitim-öğretim yılının başında ve sonunda verilen
seminerler yoluyla gerçekleştirilmektedir. Milli Eğitim Bakanlığı’nın
verdiği seminerler incelendiğinde özellikle müzik öğretmenlerine yönelik
çalışmaların çok kısıtlı olduğu görülmektedir. Afyon Kocatepe Üniversitesi
Devlet Konservatuvarı başta müzik öğretmenleri olmak üzere, sınıf öğretmenleri
ve okul öncesi dönem öğretmenlerine yönelik olarak on iki yıldır “müzik eğitimi
çalıştayı” düzenlemektedir. Yapılan bu çalıştaylar müzik eğitimi ve müzik
eğitimcilerinin sorunlarının tartışıldığı, ritim, koro, ses eğitimi, teknoloji
kullanımı gibi çeşitli konularda müzik eğitimi uygulamalarının yer aldığı
çalışmalardır.
Bu
araştırmanın amacı, Afyonkarahisar müzik eğitimi çalıştaylarına ilişkin müzik
öğretmenlerinin görüşlerini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda on ikinci
çalıştaya katılan müzik öğretmenlerine çalıştayla ilgili görüşlerini almak
üzere açık uçlu bir anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler doğrultusunda
çalıştayların müzik öğretmenlerinin mesleki gelişimlerine katkı sağlayan ve
devam etmesi gereken bir program olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Abazaoğlu, İ. (2014). Dünyada öğretmen yetiştirme programları ve öğretmenlere yönelik mesleki gelişim uygulamaları. Turkish Studies International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9(5), 1-46.
  • Ashton, P. & Crocker, L. (1987). Systematic study of planned variations: The essential focus of teacher education reform. Journal of Teacher Education, 38, 2-8.
  • Bauer, W. I. (1999). Music educators and the Internet. Contributions to Music Education, 26 (2), 51-63.
  • Bauer, W. I. (2007). Research on professional development for experienced music teachers. Journal of Music Teacher Education, 17(1), 12-21.
  • Bowles, C. (2002). The self-expressed professional development needs of music educators. Update: Applications of Research in Music Education, 21(2), 35-41.
  • Bush, J. E. (2007). Importance of various professional development opportunities and workshop topics as determined by in-service music teachers. Journal of Music Teacher Education, 16(2), 10-18.
  • Bümen, N. T., Ateş, A., Çakar, E., Ural, G. ve Acar, V. (2012). Türkiye bağlamında öğretmenlerin mesleki gelişimi: sorunlar ve öneriler. Milli Eğitim Dergisi, 42(194), 31-50.
  • Cebeci, S. (2010). Bilimsel araştırma ve yazma teknikleri, 3. Baskı, Ankara: Alfa Yayınları.
  • Conway, C. M. (2008). Experienced music teacher perceptions of professional development throughout their careers. Bulletin of the Council for Research in Music Education, 176, 7-18.
  • Drage, K. (2010). Professional development: Implications for illinois career and technical education teachers. Journal of Career and Technical Education, 25(2), 24-37.
  • Fredrickson, W. E. (2006). Commentary: music matters. Journal of Music Teacher Education, 15(2), 6-8.
  • Gökçe, B. (2004). Toplumsal bilimlerde araştırma, 4. Baskı, Ankara: Savaş Kitap ve Yayınevi.
  • Gökdere, M. ve Çepni, S. (2004). Üstün yetenekli öğrencilerin fen öğretmenlerinin hizmetiçi ihtiyaçlarının değerlendirilmesine yönelik bir çalışma; bilim sanat merkezi örneklemi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 1-14.
  • Göğüş, G. (2008). İlköğretim I. kademe müzik eğitiminde öğretmenin etkinliği. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 369-382.
  • İlğan, A. (2013). Öğretmenler için etkili mesleki gelişim faaliyetleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Özel Sayı, 41-56.
  • Karasar, N. (2004). Bilimsel araştırma yöntemi, 13. Baskı, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kovalchuck, V., & Vorotnykova, I. (2017). E-Coaching, e-mentoring for lifelong professional development of teachers within the system of post-graduate pedagogical education. Turkish Online Journal of Distance Education, 18(3), 214-227.
  • Namamba, A. & Rao, C. (2017). Preparation and professional development of teacher educators in ,Tanzania: current practices and prospects. Journal of Education and Practice, 8(8), 136-145.
  • ÖRAV. (2018). ÖRAV Saha destek asistanı ile yapılan telefon görüşmesi. 03.12.2018 tarihli görüşme.
  • Ördekci, Ş. ve Sökezoğlu Atılgan, D. (2014). Müzik öğretmenlerinin müzik eğitimi çalıştayları hakkındaki düşünceleri (Afyonkarahisar ili örneği). 90. Yıl Müzik Kongresi, 561-581.
  • Pellegrino, K. (2011). Exploring the benefits of music-making as professional development for music teachers. Arts Education Policy Review, 112(2), 79-88. Doi: 10.1080/10632913.2011.546694
  • Saydam, R. (2008). Çalıştay değerlendirmesi. Afyonkarahisar İli Müzik Eğitimi Sorunlarında Müzik Eğitimcilerinin (Akademisyen-Öğretmen) Fikir Paylaşımları, Afyonkarahisar 20 Şubat 2008.
  • Saydam, R. (2011). Çalıştay çalışmalarının değerlendirilmesi. Afyonkarahisar V. Müzik Eğitimi Çalıştayı, Afyonkarahisar 16-17-18 Kasım 2011.
  • Seferoğlu, S. S. (2001). Elemantary school teachers perceptions of professional development. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 117-125.
  • Sökezoğlu, D. (2011). Müzik eğitiminin değişim ve gelişiminde çalıştayların yeri ve önemi (Afyonkarahisar ili örneği). II. Ulusal Hisarlı Ahmet Sempozyumu (Değişen Toplumda Kültürlenme ve Kültürleşme), 95-105.
  • Standerfer, S. L. (2008). Learning from the national board for professional teacher certification (NBPTS) in music. Bulletin of the Council for Research in Music Education, 176, 77-88.
  • Türkmen, E. F. (2012). Hizmetiçi seminer çalışmaları kapsamında afyon müzik eğitimi çalıştayının değerlendirilmesi. X. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, 89-105.
  • Türkmen, E. F. ve Sökezoğlu Atılgan, D. (2013). Çalıştaylar müzik eğitiminde fikir paylaşımları uygulamalar seminerler söyleşiler. “Afyonkarahisar ili örneği”. Afyonkarahisar: ARG Matbaacılık.
  • Türkmen, U. (2008). Afyon ili müzik eğitimi sorunlarında müzik eğitimcilerinin (akademisyen-öğretmen) fikir paylaşımları raporu. Afyon Kocatepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Afyonkarahisar 28 Şubat 2008.
  • Yönetken, H. B. (1952). Okulda müzik öğretimi ve öğretim metotları, Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • http://kodveus.blogspot.com/2008/09/konferans-sempozyum-altay-panel-seminer.html, (23.11. 2018)
  • http://oygm.meb.gov.tr/www/icerik_goruntule.php?KNO=28, Hizmetiçi Eğitim Planları (02.12.2018)
  • http://www.orav.org.tr/etkinliklerimiz/yariyil-atolyeleri, (03.12.2018)

THE VIEWS OF MUSIC TEACHERS ABOUT MUSIC EDUCATION WORKSHOPS (CASE OF AFYONKARAHİSAR)

Yıl 2020, Cilt: 19 Sayı: 73, 186 - 205, 26.01.2020
https://doi.org/10.17755/esosder.512561

Öz

Teachers should continue their professional development
and update their knowledge continuously after they are employed. One of the
activities that can be organized for the professional development of teachers
is workshops. Workshops are the works of experts in a profession to share their
knowledge, ideas and experiences in a planned way through oral or applied
studies.
State Conservatory of
Afyon Kocatepe University has been organizing a music education workshop for
twelve years, especially for music teachers, classroom teachers and preschool
teachers.
The aim of this study is to present the opinions of
music teachers about music education workshops in Afyonkarahisar. For this
purpose, an open-ended questionnaire was applied to the music teachers who
participated in the twelfth workshop to get their views on the workshop. The
study is a qualitative research. Data were analyzed by descriptive analysis. In
the light of the data obtained, it was concluded that the workshops were
evaluated as studies including new topics and practices that contributed to the
professional development of music teachers. In addition, it has been determined
that the workshop practices make music teachers' lessons more effective,
increase the communication and exchange of information between teachers and it
is an activity that should be continued.

Kaynakça

  • Abazaoğlu, İ. (2014). Dünyada öğretmen yetiştirme programları ve öğretmenlere yönelik mesleki gelişim uygulamaları. Turkish Studies International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 9(5), 1-46.
  • Ashton, P. & Crocker, L. (1987). Systematic study of planned variations: The essential focus of teacher education reform. Journal of Teacher Education, 38, 2-8.
  • Bauer, W. I. (1999). Music educators and the Internet. Contributions to Music Education, 26 (2), 51-63.
  • Bauer, W. I. (2007). Research on professional development for experienced music teachers. Journal of Music Teacher Education, 17(1), 12-21.
  • Bowles, C. (2002). The self-expressed professional development needs of music educators. Update: Applications of Research in Music Education, 21(2), 35-41.
  • Bush, J. E. (2007). Importance of various professional development opportunities and workshop topics as determined by in-service music teachers. Journal of Music Teacher Education, 16(2), 10-18.
  • Bümen, N. T., Ateş, A., Çakar, E., Ural, G. ve Acar, V. (2012). Türkiye bağlamında öğretmenlerin mesleki gelişimi: sorunlar ve öneriler. Milli Eğitim Dergisi, 42(194), 31-50.
  • Cebeci, S. (2010). Bilimsel araştırma ve yazma teknikleri, 3. Baskı, Ankara: Alfa Yayınları.
  • Conway, C. M. (2008). Experienced music teacher perceptions of professional development throughout their careers. Bulletin of the Council for Research in Music Education, 176, 7-18.
  • Drage, K. (2010). Professional development: Implications for illinois career and technical education teachers. Journal of Career and Technical Education, 25(2), 24-37.
  • Fredrickson, W. E. (2006). Commentary: music matters. Journal of Music Teacher Education, 15(2), 6-8.
  • Gökçe, B. (2004). Toplumsal bilimlerde araştırma, 4. Baskı, Ankara: Savaş Kitap ve Yayınevi.
  • Gökdere, M. ve Çepni, S. (2004). Üstün yetenekli öğrencilerin fen öğretmenlerinin hizmetiçi ihtiyaçlarının değerlendirilmesine yönelik bir çalışma; bilim sanat merkezi örneklemi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 1-14.
  • Göğüş, G. (2008). İlköğretim I. kademe müzik eğitiminde öğretmenin etkinliği. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 369-382.
  • İlğan, A. (2013). Öğretmenler için etkili mesleki gelişim faaliyetleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Özel Sayı, 41-56.
  • Karasar, N. (2004). Bilimsel araştırma yöntemi, 13. Baskı, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kovalchuck, V., & Vorotnykova, I. (2017). E-Coaching, e-mentoring for lifelong professional development of teachers within the system of post-graduate pedagogical education. Turkish Online Journal of Distance Education, 18(3), 214-227.
  • Namamba, A. & Rao, C. (2017). Preparation and professional development of teacher educators in ,Tanzania: current practices and prospects. Journal of Education and Practice, 8(8), 136-145.
  • ÖRAV. (2018). ÖRAV Saha destek asistanı ile yapılan telefon görüşmesi. 03.12.2018 tarihli görüşme.
  • Ördekci, Ş. ve Sökezoğlu Atılgan, D. (2014). Müzik öğretmenlerinin müzik eğitimi çalıştayları hakkındaki düşünceleri (Afyonkarahisar ili örneği). 90. Yıl Müzik Kongresi, 561-581.
  • Pellegrino, K. (2011). Exploring the benefits of music-making as professional development for music teachers. Arts Education Policy Review, 112(2), 79-88. Doi: 10.1080/10632913.2011.546694
  • Saydam, R. (2008). Çalıştay değerlendirmesi. Afyonkarahisar İli Müzik Eğitimi Sorunlarında Müzik Eğitimcilerinin (Akademisyen-Öğretmen) Fikir Paylaşımları, Afyonkarahisar 20 Şubat 2008.
  • Saydam, R. (2011). Çalıştay çalışmalarının değerlendirilmesi. Afyonkarahisar V. Müzik Eğitimi Çalıştayı, Afyonkarahisar 16-17-18 Kasım 2011.
  • Seferoğlu, S. S. (2001). Elemantary school teachers perceptions of professional development. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 117-125.
  • Sökezoğlu, D. (2011). Müzik eğitiminin değişim ve gelişiminde çalıştayların yeri ve önemi (Afyonkarahisar ili örneği). II. Ulusal Hisarlı Ahmet Sempozyumu (Değişen Toplumda Kültürlenme ve Kültürleşme), 95-105.
  • Standerfer, S. L. (2008). Learning from the national board for professional teacher certification (NBPTS) in music. Bulletin of the Council for Research in Music Education, 176, 77-88.
  • Türkmen, E. F. (2012). Hizmetiçi seminer çalışmaları kapsamında afyon müzik eğitimi çalıştayının değerlendirilmesi. X. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, 89-105.
  • Türkmen, E. F. ve Sökezoğlu Atılgan, D. (2013). Çalıştaylar müzik eğitiminde fikir paylaşımları uygulamalar seminerler söyleşiler. “Afyonkarahisar ili örneği”. Afyonkarahisar: ARG Matbaacılık.
  • Türkmen, U. (2008). Afyon ili müzik eğitimi sorunlarında müzik eğitimcilerinin (akademisyen-öğretmen) fikir paylaşımları raporu. Afyon Kocatepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarı, Afyonkarahisar 28 Şubat 2008.
  • Yönetken, H. B. (1952). Okulda müzik öğretimi ve öğretim metotları, Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • http://kodveus.blogspot.com/2008/09/konferans-sempozyum-altay-panel-seminer.html, (23.11. 2018)
  • http://oygm.meb.gov.tr/www/icerik_goruntule.php?KNO=28, Hizmetiçi Eğitim Planları (02.12.2018)
  • http://www.orav.org.tr/etkinliklerimiz/yariyil-atolyeleri, (03.12.2018)
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Duygu Sökezoğlu Atılgan 0000-0003-2755-4225

Sevgi Taş 0000-0001-8466-803X

Yayımlanma Tarihi 26 Ocak 2020
Gönderilme Tarihi 14 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 19 Sayı: 73

Kaynak Göster

APA Sökezoğlu Atılgan, D., & Taş, S. (2020). MÜZİK EĞİTİMİ ÇALIŞTAYLARINA İLİŞKİN MÜZİK ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ (AFYONKARAHİSAR İLİ ÖRNEĞİ). Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 19(73), 186-205. https://doi.org/10.17755/esosder.512561

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.