Bu araştırma, Eskişehir Odunpazarı bölgesini tur aracılığıyla ziyaret eden turistlerin, tura yönelik algıları, Odunpazarı’na yönelik otantiklik algıları ve aidiyet seviyeleri arasındaki ilişkileri keşfetmeyi amaçlamaktadır. Çalışma; Eskişehir’e turlar aracılığıyla 2019’un Nisan ve Mayıs aylarında gelmiş ve basit tesadüfi örnekleme yöntemiyle ulaşılmış 400 kişilik bir örneklem üzerinden gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçları söz konusu değişkenler arasında pozitif yönlü ilişkiler olduğunu göstermektedir. Bu bulgular, turlar aracılığıyla gelen turistlerin, cazibe merkezlerinin otantikliğini algılama şekilleri ve bu yerlerle geliştirdikleri aidiyet düzeylerini anlama ve bu yerlerin pazarlama amaçları için kullanımının önemini vurgulama noktasında fikir vermektedir.
This study aims to explore the relationships between the perceptions of the tourists visiting the Odunpazari region through the tour, the perceptions of authenticity and the level of attachment to Odunpazari. The study was conducted on a sample of 400 people who came to Eskişehir in April and May 2019 via tours and reached by simple random sampling method. The results of the research shows that there is a positive relationship between these variables. These findings provide insight into how tourists perceive the authenticity of attractions and how their level of attachment to them, and emphasize the importance of their use for marketing purposes.
Tour perception Authenticity Attachment Odunpazari Eskisehir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kültürel çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Ocak 2021 |
Gönderilme Tarihi | 11 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 20 Sayı: 77 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.