Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TUR KATILIMCILARININ TURA YÖNELİK ALGILARI, OTANTİKLİK ALGILARI VE AİDİYET SEVİYELERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ

Yıl 2021, Cilt: 20 Sayı: 77, 329 - 339, 03.01.2021
https://doi.org/10.17755/esosder.645367

Öz

Bu araştırma, Eskişehir Odunpazarı bölgesini tur aracılığıyla ziyaret eden turistlerin, tura yönelik algıları, Odunpazarı’na yönelik otantiklik algıları ve aidiyet seviyeleri arasındaki ilişkileri keşfetmeyi amaçlamaktadır. Çalışma; Eskişehir’e turlar aracılığıyla 2019’un Nisan ve Mayıs aylarında gelmiş ve basit tesadüfi örnekleme yöntemiyle ulaşılmış 400 kişilik bir örneklem üzerinden gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçları söz konusu değişkenler arasında pozitif yönlü ilişkiler olduğunu göstermektedir. Bu bulgular, turlar aracılığıyla gelen turistlerin, cazibe merkezlerinin otantikliğini algılama şekilleri ve bu yerlerle geliştirdikleri aidiyet düzeylerini anlama ve bu yerlerin pazarlama amaçları için kullanımının önemini vurgulama noktasında fikir vermektedir.

Kaynakça

  • Brown, D. (2003). Perception differences among visitor groups: The case of horse-attraction versus other-attraction tourist markets in Lexington, Kentucky. Journal of Vacation Marketing, 9 (2), 174-187.
  • Bulut, Y. ve Gülcan, B. (2018). Kültürel yabancılaşmaya bağlı otantiklik arayışına Türk dünyası turizmi cephesinden bakış. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(4).
  • Choenarom, C., Williams, R. A. ve Hagerty, B. M. (2005). The role of sense of belonging and social support on stress and depression in individuals with depression. Archives of psychiatricnursing, 19(1), 18-29. doi.org/10.1016/j.apnu.2004.11.003
  • Çokişler, Ü. N. (2018). Kapadokyalı teyzenin savunması: Turizm açısından kültürel mirasın otantikliği sorunu. Milli Folklor, 30(120), 119-130.
  • Duru, E. (2015). Genel aidiyet ölçeğinin psikometrik özellikleri: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 5(44), 37-47.
  • Gârbea, R. V. (2014). Tourist attractiveness of the urban environment in Moldavia. Management & Marketing-Craiova, (1), 84-90.
  • Heitmann, S. (2011). Authenticity in tourism. Ed. P. Robinson, S. Heitmann ve P. Dieke (Yay. Haz.) Research themes for tourism içinde (s. 45-58). Wallingford, UK: CABI.
  • Huang, Y. (2012). The mechanisms of destination attachment: An integrated meaning-based model, (Yayımlanmamış doktora tezi). Oklahoma State Üniversitesi, Amerika.
  • Jang, S., Liu, Y. ve Namkung, Y. (2011). Effects of authentic atmospherics in ethnic restaurants: Investigating Chinese restaurants. International Journal of Contemporary Hospitality Management 23(5), 662-680.
  • Kyle, G., Graefe, A. ve Manning, R. (2005). Testing the dimensionality of place attachment in recreational settings. Environment and behavior, 37(2), 153-177. doi.org/10.1177/0013916504269654
  • Pine, B. J. ve Gilmore, J. H. (2008). The eight principles of strategic authenticity. Strategy & Leadership, 36(3), 35-40. doi.org/10.1108/10878570810870776
  • Pond, K. L. (1993). The professional guide: Dynamics of tour guiding. Canada: John Wiley & Sons, Inc.
  • Ram, Y., Björk, P. ve Weidenfeld, A. (2016). Authenticity and place attachment of major visitor attractions. Tourism Management, 52, 110-122. doi.org/10.1016/j.tourman.2015.06.010
  • Ramkissoon, H., Smith, L. D. G. ve Kneebone, S. (2014). Visitor satisfaction and place attachment in national parks. Tourism Analysis, 19(3), 287-300. doi.org/10.3727/108354214X14029467968402
  • Reisinger, C. ve Steiner, J. (2006). Understanding existential authenticity. Annals of Tourism Research. 33(2), 299-318. doi.org/10.1016/j.annals.2005.08.002.
  • Scannell, L. ve Gifford, R. (2010). The relations between natural and civic place attachment and pro-environmental behavior, Journal of Environmental Psychology, 30(3), 289-297.
  • Stedman, R. C. (2003). Is it really just a social construction? The contribution of the physical environment to sense of place, Society and Natural Resources, 168, 671-85.
  • Türk Dil Kurumu, (2019). Erişim adresi: http://sozluk.gov.tr/
  • Zatori, A., Smith, M. K. ve Puczko, L. (2018). Experience-involvement, memorability and authenticity: The service provider's effect on tourist experience. Tourism Management, 67, 111-126.

THE RELATIONSHIP BETWEEN TOUR PARTICIPANTS' PERCEPTIONS OF TOUR, AUTHENTICITY PERCEPTIONS AND ATTACHMENT LEVELS

Yıl 2021, Cilt: 20 Sayı: 77, 329 - 339, 03.01.2021
https://doi.org/10.17755/esosder.645367

Öz

This study aims to explore the relationships between the perceptions of the tourists visiting the Odunpazari region through the tour, the perceptions of authenticity and the level of attachment to Odunpazari. The study was conducted on a sample of 400 people who came to Eskişehir in April and May 2019 via tours and reached by simple random sampling method. The results of the research shows that there is a positive relationship between these variables. These findings provide insight into how tourists perceive the authenticity of attractions and how their level of attachment to them, and emphasize the importance of their use for marketing purposes.

Kaynakça

  • Brown, D. (2003). Perception differences among visitor groups: The case of horse-attraction versus other-attraction tourist markets in Lexington, Kentucky. Journal of Vacation Marketing, 9 (2), 174-187.
  • Bulut, Y. ve Gülcan, B. (2018). Kültürel yabancılaşmaya bağlı otantiklik arayışına Türk dünyası turizmi cephesinden bakış. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(4).
  • Choenarom, C., Williams, R. A. ve Hagerty, B. M. (2005). The role of sense of belonging and social support on stress and depression in individuals with depression. Archives of psychiatricnursing, 19(1), 18-29. doi.org/10.1016/j.apnu.2004.11.003
  • Çokişler, Ü. N. (2018). Kapadokyalı teyzenin savunması: Turizm açısından kültürel mirasın otantikliği sorunu. Milli Folklor, 30(120), 119-130.
  • Duru, E. (2015). Genel aidiyet ölçeğinin psikometrik özellikleri: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 5(44), 37-47.
  • Gârbea, R. V. (2014). Tourist attractiveness of the urban environment in Moldavia. Management & Marketing-Craiova, (1), 84-90.
  • Heitmann, S. (2011). Authenticity in tourism. Ed. P. Robinson, S. Heitmann ve P. Dieke (Yay. Haz.) Research themes for tourism içinde (s. 45-58). Wallingford, UK: CABI.
  • Huang, Y. (2012). The mechanisms of destination attachment: An integrated meaning-based model, (Yayımlanmamış doktora tezi). Oklahoma State Üniversitesi, Amerika.
  • Jang, S., Liu, Y. ve Namkung, Y. (2011). Effects of authentic atmospherics in ethnic restaurants: Investigating Chinese restaurants. International Journal of Contemporary Hospitality Management 23(5), 662-680.
  • Kyle, G., Graefe, A. ve Manning, R. (2005). Testing the dimensionality of place attachment in recreational settings. Environment and behavior, 37(2), 153-177. doi.org/10.1177/0013916504269654
  • Pine, B. J. ve Gilmore, J. H. (2008). The eight principles of strategic authenticity. Strategy & Leadership, 36(3), 35-40. doi.org/10.1108/10878570810870776
  • Pond, K. L. (1993). The professional guide: Dynamics of tour guiding. Canada: John Wiley & Sons, Inc.
  • Ram, Y., Björk, P. ve Weidenfeld, A. (2016). Authenticity and place attachment of major visitor attractions. Tourism Management, 52, 110-122. doi.org/10.1016/j.tourman.2015.06.010
  • Ramkissoon, H., Smith, L. D. G. ve Kneebone, S. (2014). Visitor satisfaction and place attachment in national parks. Tourism Analysis, 19(3), 287-300. doi.org/10.3727/108354214X14029467968402
  • Reisinger, C. ve Steiner, J. (2006). Understanding existential authenticity. Annals of Tourism Research. 33(2), 299-318. doi.org/10.1016/j.annals.2005.08.002.
  • Scannell, L. ve Gifford, R. (2010). The relations between natural and civic place attachment and pro-environmental behavior, Journal of Environmental Psychology, 30(3), 289-297.
  • Stedman, R. C. (2003). Is it really just a social construction? The contribution of the physical environment to sense of place, Society and Natural Resources, 168, 671-85.
  • Türk Dil Kurumu, (2019). Erişim adresi: http://sozluk.gov.tr/
  • Zatori, A., Smith, M. K. ve Puczko, L. (2018). Experience-involvement, memorability and authenticity: The service provider's effect on tourist experience. Tourism Management, 67, 111-126.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Kültürel çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

O. Can Yılmazdoğan 0000-0003-0642-5395

Aykan Atanlar 0000-0001-7810-4094

Yayımlanma Tarihi 3 Ocak 2021
Gönderilme Tarihi 11 Kasım 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 20 Sayı: 77

Kaynak Göster

APA Yılmazdoğan, O. C., & Atanlar, A. (2021). TUR KATILIMCILARININ TURA YÖNELİK ALGILARI, OTANTİKLİK ALGILARI VE AİDİYET SEVİYELERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 20(77), 329-339. https://doi.org/10.17755/esosder.645367

                                                                                                                                                                          21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.