Bu araştırmada tercih sürecindeki üniversite adaylarının belirsizliğe tahammülsüzlük ve bilişsel esneklik düzeylerinin demografik değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Veriler çevrimiçi ortamda 963 kadın 414 erkek olmak üzere toplamda 1377 kişiden toplanmıştır. Veriler, araştırmacılar tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu, Sarı ve Dağ (2009) tarafından Türkiye kültürüne uyarlanan Belirsizliğe Tahammülsüzlük Ölçeği ve Gülüm ve Dağ (2012) tarafından hazırlanan Bilişsel Esneklik Ölçeği aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde, SPSS 25.0 (Statistical Package for the Social Sciences) programı kullanılarak, ilişkisiz örneklemler için T- Testi, tek yönlü varyans analizi (One Way ANOVA) ve korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, kız öğrencilerin belirsizliğe tahammülsüzlük puan ortalamaları erkeklerden yüksek bulunmuş ve bilişsel esneklik puan ortalamaları cinsiyete göre farklılaşmamıştır. Sınava üç veya daha fazla giren adayların üçten az giren adaylara göre belirsizliğe tahammülsüzlük düzeylerinin daha yüksek olduğu bulunmuş ve bilişsel esneklik düzeyleri açısından anlamlı fark bulunmamıştır. Belirsizliğe tahammülsüzlük ve bilişsel esneklik puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı düzeyde negatif yönlü ilişki saptanmıştır. Araştırma bulguları alan yazın çerçevesinde tartışılmıştır.
Üniversite adayları tercih süreci belirsizliğe tahammülsüzlük bilişsel esneklik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Ocak 2021 |
Gönderilme Tarihi | 11 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 20 Sayı: 77 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.