Bu çalışmanın amacı okul yöneticilerinin yönetim süreçleri kapsamında izledikleri yolun ortaya konulması, karşılaşılan sorunların ve çözüm önerilerinin belirlenmesidir. Çalışmanın yöntemi niteldir. Fenomenolojik vaka çalışması gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya 6 ilkokul, 6 ortaokul, 6 ortaöğretim kurum müdürü katılmıştır. Çalışma grubu amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ile Manisa Demirci ilçesinden seçilmiştir. Çalışma verileri 2019 – 2020 Eğitim Öğretim yılı bahar döneminde toplanmıştır. Verilerin toplanması odak grup görüşmesi ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Yapılan analiz sonrası 7 tema, alt temaları ve kodlamaları açıklanmıştır. Okul yönetiminde karar verme, planlama, örgütleme, iletişim, koordinasyon, etkileme ve değerlendirme başlıkları sorunlar ve çözüm önerileri ile sunulmuştur. Yapılan bu çalışmanın okul müdürlerinin yönetsel süreçler ile ilgili algılamalarının anlaşılmasına ve bu durumun hangi yeni sorular ile irdelenmesi gerektiğinin belirlenmesine yardımcı olacağı düşünülmektedir. Buna göre okul müdürleri ve yönetsel süreçler konularında yapılacak daha kapsamlı çalışmalara ihtiyaç vardır.
Okul Müdürleri Okul Yönetimi Yönetim Süreçleri Fenomenolojik Vaka Çalışması Odak Grup Görüşmesi
Manisa Celal Bayar Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi
2019-167
The aim of the study is to reveal the path followed by school principals during the administration processes, to determine the problems encountered and solutions related to them. The research was conducted in qualitative method. 18 school principals participated in the study. The data were collected through focus group interviews. Content analysis and descriptive analysis were used in the analysis of the data. School principals at all levels state that they make joint decisions by consulting with school stakeholders in the decision-making process in administration. School principals believe in the benefit of planning and effective communication in the administrative processes. According to the principals, influencing is a difficult job in terms of motivating individuals and reaching the goal. School principals attach importance to task distribution and teamwork. Talent, skill and willingness are considered in the distribution of tasks. They provide their evaluations by following the report with the evaluation criteria they have determined together with the stakeholders. It is thought that this study will help to understand the perceptions of school principals about administrative processes. Accordingly, more comprehensive studies should be conducted on school principals and administrative processes.
2019-167
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 2019-167 |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2021 |
Gönderilme Tarihi | 9 Kasım 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 20 Sayı: 78 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.