The research aims to determine the thematic and methodological features of postgraduate thesis and articles about strategic planning in educational institutions in Turkey by content analysis. This research is a qualitative research based on document analysis which is one of the general survey models. Sample was determined by criterion sampling method and includes 5 doctoral thesis, 60 master thesis and 31 articles about strategic planning made in Turkey whose research units are educational institutions and educators. The data were collected with thesis and article thematic-methodological review form developed by the researchers. Categorical analysis was used in analyzing the data. Tables and graphs were created by frequency analysis for the determined thematic and methodological features. According to the findings, the most frequently studied theme is the strategic analysis theme. Studies are mostly master thesis and they have been done in the department of business administration. General survey model was used frequently in the studies examined and administrators and teachers were selected as samples in these studies. Documents were used as a data collection tool and content analysis was mostly used when analyzing data. Based on the findings and results, recommendations have been developed.
Strategic Planning Education Thematic Analysis Methodological Analysis
Bu araştırmanın amacı, Türkiye’deki eğitim kurumlarında stratejik planlama hakkında yapılmış çalışmaların (lisansüstü tezler ve makaleler) içerik analizlerinin yapılarak tematik ve metodolojik özelliklerinin belirlenmesidir. Bu araştırma genel tarama modellerinden doküman incelemeye dayalı nitel bir araştırmadır. Örneklem, ölçüt örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenmiş ve stratejik planlama hakkında Türkiye’de yapılmış çalışmalardan araştırma birimi eğitim kurumları ve eğitimciler olan 5 doktora tezi, 60 yüksek lisans tezi ve 31 makaleyi içermektedir. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen tez ve makale tematik-metodolojik inceleme formu ile toplanmıştır. Verilerin analizinde ise içerik analizi türlerinden kategorisel analiz kullanılmıştır. Belirlenen tematik ve metodolojik özellikler için frekans analizi yapılarak tablo ve grafikler oluşturulmuştur. Araştırmanın bulgularına göre eğitim kurumalarında stratejik planlama hakkında yapılmış çalışmalarda çalışılma sıklığı en fazla olan tema, stratejik analiz temasıdır. Çalışmalar daha çok yüksek lisans tezidir ve işletme ana bilim dalında yapılmıştır. İncelenen çalışmalarda; sıklıkla genel tarama modeli kullanılmış, örneklem olarak yönetici ve öğretmenler seçilmiştir. Veri toplama aracı olarak dokümanlar kullanılmış ve veriler analiz edilirken en çok içerik analizinden yararlanılmıştır. Araştırma bulgu ve sonuçlarına dayalı olarak araştırmacılara, uygulayıcılara ve politika yapıcılara yönelik öneriler geliştirilmiştir.
Stratejik Planlama Eğitim Tematik İnceleme Metodolojik İnceleme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2021 |
Gönderilme Tarihi | 25 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 20 Sayı: 79 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.